A szilárdtest-akkumulátorok hosszabb élettartamot, gyorsabb tölthetőséget és fokozott biztonságot ígérnek, ám nyersanyagigényük, problémás gyárthatóságuk és ebből adódó magas áruk miatt eddig senki nem alkalmazta azokat gyártásban.

5 fotó

A kínaiaknak úgy tűnik, sikerült áttörést elérniük (vagy megfinanszírozniuk a veszteségeket), mert néhány héten belül már a második helyi autógyártó jelenti be, hogy készen állnak a szilárd elektrolitos akkumulátortechnológia piaci alkalmazására.

A GAC vállalat Aion márkájának Hyper almárkáját érte a megtiszteltetés, és bár nem tudjuk, milyen modellbe építik majd be az új technológiát, az eddigi típusaikat elnézve látványos darab lesz.

Jönnek az 1000 km hatótávolságú kínai villanyautók 6

Aion Hyper SSR

A Hyper GT (nyitóképünkön) egy sportos karakterű luxusszedán, amely hátul hagyományos, elöl viszont Lambo-ajtókat kapott; az Aion Hyper HT a Tesla Model X szégyentelen másolata; az Aion Hyper SSR pedig egy szépséges gran turismo.

A BYD után a második legnagyobb kínai autógyártónak számító GAC új generációs akkumulátora különösen jó, 400 Wh/kg fajlagos kapacitással rendelkezik.

Jönnek az 1000 km hatótávolságú kínai villanyautók 7

Aion Hyper SSR