Amióta a Renault megvásárolta és életet lehelt a Daciába, mindig is látványosan jól fogytak a márka típusai. Ez sorozatos jó döntések következtében most, a válság időszakában sem változott, így a Dacia minden eddiginél több pénzt hoz a cégcsoport konyhájára.

Miközben a koronavírus-járvány és a félvezető-hiány egymást erősítő hatása miatt az európai újautópiac súlyos visszaeséseket szenvedett el az elmúlt két évben, a Dacia növelni tudta eladásait, méghozzá minden korábbinál nagyobb, 17%-os mértékben, írja az Automotive News Europe (ANE). Ebben kulcsszerepet játszott a Jogger bevezetése, amelyből az év első kilenc hónapjában 38 ezret adott el Európa-szerte a vállalat, de a 31 ezer példányban fogyó Spring is több mint sikeresnek mondható.

Prémium szintre lép a Dacia 1
Prémium szintre lép a Dacia 2

Prémium szintre lép a Dacia

Prémium szintre lép a Dacia 7
Prémium szintre lép a Dacia 8
Prémium szintre lép a Dacia 9
Prémium szintre lép a Dacia 10
Fotó megosztása:

Sok kicsi sokra megy, gondolnánk, de az ANE újságírójának nyilatkozó Luca de Meo cégvezető elmondta, hogy a Dacia már most is 10%-os haszonkulccsal forgalmazza autóit. A recept egyszerű: a Dacia meglévő, már nagy darabszámban alkalmazott (Renault-, illetve Nissan-) technológiákat használ, és olcsó munkaerővel gyártat (Romániában, illetve Marokkóban.)

A középtávú cél azonban ennél is magasabb profit: 2030-ra el szeretnénk érni a 15%-ot – ezen a szinten keres az autóin ma a BMW és a Mercedes-Benz. Ehhez pedig a C-szegmensben fog erősíteni a márka: először egy kompakt SUV-val, a Bigster tanulmány 2024-ben érkező szériaváltozatával, majd az évtized végéig két tovább alsó-középkategóriás modellel. Ezek ugyanúgy a cégcsoport CMF-B platformjának nyújtott változatára fognak épülni, mint a Jogger, ami jelentős megtakarításokat jelent.

Prémium szintre lép a Dacia 11

A profitnövelés másik eszköze a hajtáslánc-kínálat bővítése: 2023-tól hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz a Jogger, amit további típusok követnek majd. Ezek a Renault-csoport korai, első generációs rendszereit alkalmazzák, míg a névadó márka már a második generációnál jár. A hibridek, valamint az LPG gázüzemű motorok elég játékteret hagynak a márkának ahhoz, hogy 2035-ig kitolja palettájának teljes villamosítását – miközben a Renault anyamárka már 2030-tól átáll a tisztán elektromos hajtásláncokra.