Amikor már azt hittük, a Peugeot 508 PSE senkinek nem adja oda 360 lóerős hajtásláncát, megtört a jég: a Stellantis-csoporton belüli prémium-testvérmárka, a DS bizonyult méltónak a nagy teljesítményű plug-in hibrid egység befogadására. A szerencsés a DS 7, amelyet eddig DS 7 Crossback néven ismertünk, és egyébként a Peugeot 3008 klónja.

Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 1
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 2

Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve

Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve

Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 54
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 55
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 56
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 57
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 58
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 59
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 60
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 61
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 62
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 63
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 64
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 65
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 66
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 67
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 68
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 69
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 70
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 71
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 72
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 73
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 74
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 75
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 76
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 77
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 78
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 79
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 80
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 81
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 82
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 83
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 84
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 85
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 86
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 87
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 88
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 89
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 90
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 91
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 92
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 93
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 94
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 95
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 96
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 97
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 98
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 99
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 100
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 101
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 102
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 103
Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 104
Fotó megosztása:

A ráncfelvarrásnak tehát ez a legfontosabb szerkezeti újdonsága: a 360 lóerős, dupla villanymotoros, összkerékhajtású plug-in hibrid. Az új hajtáslánc a 200 lóerős benzinmotort egy 110 lóerős első és egy 112 lóerős hátsó villanymotorral társítja, az autó álló helyzetből 5,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Az erősebb modellhez 15 mm-rel ültetett futómű tartozik, a nyomtáv elöl 24, hátul 10 mm-rel szélesebb, a keréktárcsák 21 colosak, a féktárcsák pedig 380 mm-esek.

Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 105

A nagyobb, 14,2 kWh kapacitású akkumulátor legfeljebb 65 kilométeres WLTP-sztenderd elektromos hatótávolságot enged, városban ez akár 81 kilométeres emissziómentes utazást jelent. A motorválaszték további tagjai a már ismert 225 lóerős, elsőkerék-hajtású, illetve 300 lóerős, összkerékhajtású plug-in hibrid, valamint elérhető lesz egy 130 lóerős dízel is.

Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 106

Világítani nagyon tud a DS 7: egyrészt pixel-LED fényszórókat kapott, oldalanként három sorban összesen 84 fényponttal, ami kiemelkedően rugalmas variálhatóságot eredményez. A fénycsóva országúton akár 380 méterre világít el, míg városban akár 65 méter szélességben borítja fénybe környezetét az autó.

Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 107

Az autó másik trükkje a DS fényfátyol, egy hatalmas, többfunkciós, osztott búrás nappali fény, amelynek funkcióit és gyártását egy rövid videó mutatja be, amelyhez (és a modellről készített, tucatnyi további videóhoz) ezen a linken keresztül férhetsz hozzá.

Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 108

Az átdolgozott világítástechnikához igazodva megnőtt a hűtőmaszk, és átalakították a lökhárító alsó betétjét. Hátul keskenyebbek a LED-es zárófények, de igényesebb kivitelt kaptak, a far teljes szélességét a gyártó neve, a DS AUTOMOBILES foglalja el. Keréktárcsából 19-21 colosakat találunk a kínálatban. A külső optikai újdonságok sorát fényes fekete ablakkeretek és tetősínek zárják.

Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 109

Az utastérben kivételes minőségű és kidolgozású kárpitok fogadják az utasokat, a felszereltségi szinttől függően hagyományos vagy nappabőrök (akár a műszerfalon is), sportos Alcantara vagy elegáns szövetkárpit választható, mindegyikhez többszínű hangulatvilágítás társítható.

ds-7-hangulat-vil-g-t-s

A DS 7 fontos újdonsága a teljesen átdolgozott, testre szabható kezelőfelületű infotainment rendszer. Ennek 12 colos érintőképernyőjén widgetek, azaz gyors elérésű funkcióikonok szolgálnak az egyes funkciók közvetlen szabályozására. Szintén új és szintén 12 colos a testre szabható, digitális műszeregység.

Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 111

A DS 7 a szegmensben nem szokásos technológiákat vezet be: ilyen az útfelületet kamera segítségével kielemző, proaktív adaptív lengéscsillapítás, vagy az éjjellátó berendezés, amelynek infravörös szenzora 100 méterre is ellát.

A vezető éberségfelügyeleti rendszer mostantól két kamerát alkalmaz, az egyik az autó viselkedését ellenőrzi, a másik pedig a vezető állapotát. Az új generációs adaptív tempomat pedig akár állóra is fékez, és onnan magától elindul, valamint a sáv középvonalában (vagy a vezető által kijelölt pozícióban) tartja a járművet.

Sportmotort kapott a franciák extravagáns szabadidőjárműve 112