Már csak néhány hónap van hátra a Peugeot 408 piaci bevezetéséig, a modell fejlesztése a célegyenesbe fordult: közúton, zárt pályán és a laboratóriumban zajlanak a homologizációs tesztek, a végső beállítások.

Ezek során készült képeket tett most közzé a Peugeot, amelyeken jól látszik a 408-as hosszan elnyúló tetővonala, amely a karosszéria végpontján találkozik a C oszlopnál lépcsőben felugró övvonallal.

Ez a fazon eddig ismeretlen volt a Peugeot vásárlói számára: aki mindenképpen francia terepkupéra vágyott, az a Citroën C4-esben (ami a leendő Peugeot 408 közeli rokona), vagy a Renault Arkanában (ami pedig a Capturrel közös padlón nyugszik, és értelemszerűen semmi köze a Peugeot-hoz.)

Utolsó tesztköreit futja a Peugeot első terepkupéja 1
Utolsó tesztköreit futja a Peugeot első terepkupéja 2

Utolsó tesztköreit futja a Peugeot első terepkupéja

Utolsó tesztköreit futja a Peugeot első terepkupéja

Utolsó tesztköreit futja a Peugeot első terepkupéja 5
Utolsó tesztköreit futja a Peugeot első terepkupéja 6
Fotó megosztása:

Az elmúlt egy évben a Peugeot 408 prototípusai 1,1 millió tesztkilométert futottak a legváltozatosabb út- és klímaviszonyok között, hatványozottan nehezített körülmények között. Ezeknél a kíméletlen teszteknél is kegyetlenebbek voltak azonban a laboratóriumi vizsgálatok, mint például az, amelynél az autót négy kerekénél alátámasztva négy hidraulikus oszlopra emelik, és azokat össze-vissza (valójában gondosan programozott módon) rángatva szimulálnak olyan fizikai terhelést, amihez képest a világ legrázósabb útfelülete is paplanos ágynak hatna.

A Peugeot 408 nem összekeverendő a kínai piacon kapható Peugeot 408-assal, ami az előző generációs 308-asra épülő, de új generációs arculattal (lámpatestekkel) felvértezett szedán. A június 22-én bemutatkozó, vadonatúj 408 is kapható lesz Kínában, de ott 408X néven fogják forgalmazni.