Hétfőn délelőtt lerántotta a leplet új, hibridhajtású versenyautójáról a BMW, mellyel 2023-tól biztosan beszáll az IMSA amerikai sportautó-bajnokságba. Tekintve, hogy az M V8 Hybrid az LMDh-szabvány mentén készült, még az sem kizárt, hogy az endurance-világbajnokság (WEC) csúcskategóriájába is visszatér a bajor márka – iparági pletykák szerint már keresi az erre alkalmasnak vélt partnercsapatokat, többek között a WRT-vel is folytat tárgyalásokat.

Megjelenését – mely csak egy álcafestés – a BMW Group Designworks tervezte, mellyel a gyártó észak-amerikai motorsport-történelme mellett részlege fennállásának 50. évfordulóját is ünnepli. A csapat számára a legnagyobb kihívást mégis az jelentette, hogy a rajongók számára világos legyen az üzenet, miszerint a prototípus egyértelműen BMW M-autó.

Hibrid szörnyeteget mutatott be a BMW 1
Hibrid szörnyeteget mutatott be a BMW 2

Hibrid szörnyeteget mutatott be a BMW

Hibrid szörnyeteget mutatott be a BMW

Hibrid szörnyeteget mutatott be a BMW 12
Hibrid szörnyeteget mutatott be a BMW 13
Hibrid szörnyeteget mutatott be a BMW 14
Hibrid szörnyeteget mutatott be a BMW 15
Hibrid szörnyeteget mutatott be a BMW 16
Hibrid szörnyeteget mutatott be a BMW 17
Hibrid szörnyeteget mutatott be a BMW 18
Hibrid szörnyeteget mutatott be a BMW 19
Hibrid szörnyeteget mutatott be a BMW 20
Fotó megosztása:

Ennek jegyében a dizájn több meghatározó elemet is tartalmaz az elmúlt fél évszázadból, többek között korábbi, ikonikus versenyautók (1976 3.0 CSL, 1981 M1/C, 1978 320i Turbo, 1986 GTP, M3 E36 GTS-2, Z4 GTLM, M8 GTE) képeit az észak-amerikai felhozatalból, melyek egy mozaikot alkotva elfedik az M V8 Hybrid – a Dallara által épített – karosszériájának legfinomabb részleteit, melyeket a következő tesztidőszakban tovább fejlesztenek majd.

Legfeltűnőbb jellegzetessége az utcai kínálatban is egyre inkább tetten érhető széles hűtőrács. Ezt egészítik ki a már említett, 50. évfordulós logó mellett az ikerfényszórók, a dinamikus formatervezésű oldalelemek, a hajlított szélvédő, valamint az M-családra szintén jellemző „kampós” tükrök és hátsó lámpák.

Hibrid szörnyeteget mutatott be a BMW 21

Sok részletet egyelőre nem árult el jövőre bemutatkozó versenygépéről a BMW, viszont a nevéből is sejthető, hogy a hibrid hajtáslánc alapja egy saját fejlesztésű V8-as erőforrás – korábban a márka DTM-technikáját hajtotta nyolchengeres motor, így, ha hanghatásban legalább hasonlítani fog arra, amiatt sem lehet sok panaszunk:

Hogy a WEC-, illetve a Le Mans-i szereplés megvalósul-e, az még jócskán a jövő zenéje, az viszont biztos, hogy 2023-ban a bajorok olyan gyártók riválisaivá válnak az IMSA-bajnokságban, mint az Audi, a Cadillac, a Toyota, illetve a Porsche.