Meghívott VIP-vendégek előtt mutatkozott be a Lotus Emira GT4 – pontosabban alattuk, hiszen a premier alkalmából az ügyfeleket  körbe is vitték néhányszor  az új autóval a cég hetheli tesztpályáján.

Az autót már a Lotus új kiemelt részlege, a Lotus Advanced Performance fejlesztette: az idén útjára indított egység az egyedi igények megvalósításáért, illetve a kísérleti járművek fejlesztéséért felel.

Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 1
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 2

Bemutatkozott a Lotus új versenyautója

Bemutatkozott a Lotus új versenyautója

Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 22
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 23
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 24
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 25
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 26
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 27
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 28
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 29
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 30
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 31
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 32
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 33
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 34
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 35
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 36
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 37
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 38
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 39
Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 40
Fotó megosztása:

A Lotus tavaly szeptemberben jelentette be, hogy elkészíti az Emira GT4-es variánsát, és ezzel hosszú kihagyás után visszatér a GT-motorsportba. Akkor előre értékesítettek egy teljes évnyi darabszámot, így aki most kapcsol, hogy jól jönne neki egy autó, az lemaradt.

Az Emira GT4 értelemszerűen kézzel készül, könnyített alkatrészek alkalmazásával, és rendelkezik minden szükséges homologizációval. A karosszériaelemek kompozit panelekből készülnek, a motor az új négyhengeres helyett a Toyota bevált 3,5 V6-os 2GR-FE  egysége, míg az aerodinamikai csomag az utcai Emira idomjainak optimalizálásával született meg.

a videó a hirdetés után indul

A motorteljesítmény valahol 406 LE körül várható, 7200/perc fordulatszámon. A száraz karteres blokkot Harrop TVS 1900 kompresszor táplálja levegővel, a sebességváltó a kormányról kapcsolható hatfokozatú, szekvenciális Xtrac-egység, a differenciálmű részlegesen önzáró. Az elektronikát, ahogy a motorvezérlést is, a Motec szállítja, az autó versenykábelezést és adatrögzítő egységet kap.

Maradt az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű, a két irányban állítható lengéscsillapítókat az Öhlins szállítja. A fékrendszerről csak annyit árulnak el, hogy motorsport-specifikációjú, ahogy a Bosch-féle ABS is. Az abroncsok Pirelli GT4 típusúak.

Bemutatkozott a Lotus új versenyautója 41

A vadonatúj Lotus Emira GT4 az 1965-ös gyártású Lotus Type 30 versenyautóval együtt mutatkozott be. A Ford-gyártmányú 4.7 V8-assal szerelt autóból mindössze 33 példány készült.

A biztonságról hatpontos bukókeret, HANS-rendszerű versenyülés, hatpontos biztonsági öv, elektronikus tűzoltó berendezés és áramtalanító kapcsoló gondoskodik – mindez természetesen a vonatkozó FIA-előírásoknak megfelelően. Az Emira GT4 száraz tömege 1,3 tonna.