Az EQS szedánnal közös platformra épülő szabadidőjárművet mutatott be a Mercedes. Erre nemcsak az azonos névből következtethetünk, hanem abból is, hogy a tényleges (könnyű) terepalkalmassággal felvértezett EQS SUV tengelytávja ugyanolyan hosszú (3210 mm), mint az elektromos limuziné.

Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 1
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 2

Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója

Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója

Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 66
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 67
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 68
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 69
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 70
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 71
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 72
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 73
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 74
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 75
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 76
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 77
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 78
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 79
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 80
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 81
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 82
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 83
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 84
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 85
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 86
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 87
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 88
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 89
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 90
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 91
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 92
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 93
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 94
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 95
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 96
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 97
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 98
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 99
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 100
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 101
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 102
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 103
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 104
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 105
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 106
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 107
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 108
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 109
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 110
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 111
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 112
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 113
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 114
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 115
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 116
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 117
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 118
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 119
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 120
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 121
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 122
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 123
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 124
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 125
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 126
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 127
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 128
Fotó megosztása:

Míg azonban az utóbbi belső terét négy utasra optimalizálták, az 5125 mm hosszú, 1718 mm magas, 1959 mm széles EQS SUV fedélzetén heten is elférnek, bár várhatóan igazán öt ember számára lesz komfortos a hatalmas jármű.

Míg ezen a téren a szabadidőjármű kétségtelenül felülmúlja a limuzint, a légellenállás terén a lépcsőshátú vezet – méghozzá a világ összes többi szériaautója előtt, hiszen az EQS 450+ modell közegellenállási együtthatója elképesztő 0,20. Az ennek elérésében közreműködő részletek – a teljesen sima fenéklemez vagy a zárható hűtőlamellák – természetesen az EQS SUV-nak is rendelkezésére állnak, de a gyártó pontos értéket nem közölt, csak annyit, hogy a maga nemében áramvonalas a gigantikus terepjáró.

Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 129

Az EQS SUV alapértelmezésben hátsókerék-hajtású, amelyik pedig összkerekes, az elöl is kap egy külön elektromos hajtóegységet. A két tengely között kifinomult elektronika szabályozza a nyomatékkifejtés arányát, méghozzá percenként tízezerszer.

Az EQS szedán elsőként kapta meg azt a lehetőséget, hogy vezeték nélküli szoftverfrissítés formájában vadonatúj funkciókat aktiváljanak az autóban. Az EQS SUV esetében jelentősen kiszélesítették az így megrendelhető szolgáltatások körét: utólag is kérhető például az utánfutóval való manőverezést segítő rendszer, vagy a kiterjesztett valóságú navigációs funkció. Szintén utólag frissíthető a hátsókerék-kormányzás, amely gyárilag 4,5 fokos bekormányzást engedélyez, de ha kéri az ügyfél, ezt 10°-ra növelhetik.

Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 130

Az EQS SUV számos erényei között nem elhanyagolandó, hogy gyártása teljes egészében CO2-semleges, közelebb juttatva a gyártót a teljes tevékenységének szénsemlegesítésére vonatkozó, 2039-re kitűzött célhoz.

Az új EQS SUV elöl négy lengőkaros, hátul multilink felfüggesztést kapott. Alapáras a légrugózás, a fent említett hátsókerék-kormányzás és az adaptív csillapítás, a négyféle üzemmódhoz az összkerékhajtású modelleknél egy ötödik, terepfokozat is társul.

EQS-SUV-CSOMAGTART

Az EQS SUV az első olyan Mercedes gépkocsi, amely képes ellenőrizni, hogy foglaltak-e a hátsó ülések, és valós időben figyelmezteti a vezetőt a biztonsági övek be nem csatolására. Ugyanez a rendszer arra is figyelmezteti a vezetőt, hogy kiszállás előtt ellenőrizze, nem maradt-e utas (pl. gyermek) a hátsó ülésen. Ez a két rendszer alapfelszerelés az európai piacon. Szintén utasbarát a HEPA-szűrős légtisztító rendszer, valamint a Dolby Atmos audiorendszer.

Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 132
Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 133

Csak hogy ne minden ínyenc funkciót kínáljanak alapáron, az MBUX Hyperscreen külön fizetős tétel. Az EQS szedánban debütált rendszer külön 12,3 colos képernyőt kínál az első utasnak; a három kijelző egyetlen közös üvegfelület alatt helyezkedik el. Európában egyébként a jobb első utas menet közben is tévézhet: ha a vezetőfigyelő kamerarendszer úgy ítéli meg, hogy a sofőr átsandít az utas monitorjára, elsötétíti az ott futó videotartalmat. Szintén opciós az oldalanként 1,3 millió apró tükröt alkalmazó mátrix-LED-fényszóró.

Megérkezett a Mercedes elektromos luxusterepjárója 134

  EQS 450+ EQS 450
4MATIC
EQS 580
4MATIC
 
Rendszerteljesítmény (kW) 265 (360 LE) 265 (360 LE) 400 (540 LE)  
Kombinált
forgatónyomaték
(Nm)
568 800 858  
Üzemi feszültség
(V)
396 396 396  
Fedélzeti váltóáramú (AC) töltő,
széria/opció (kW)
11/22  
Töltési idő,
11/22 kW (óra)
5/10  
Egyenáramú töltő
csúcsteljesítménye (kW)
200  
Töltési idő,
200 kW (perc)
31  
Gyorstöltéssel 15 perc
alatt elérhető
hatótávolság, WLTP (km)
250 n.a. n.a.  
H / Sz / M (mm) 5125/1959/1718  
Tengelytáv (mm) 3210  
Fordulókör átmérője,
4,5°/10° hátsókerék-
kormányzással (m)
11,9/11,0  
Csomagtartó,
öt-/hétüléses
kivitel, VDA (l)
645-2100/565-2020  
Energiafogyasztás,
WLTP (kWh/100km)
23,0 – 18,6 24,0 – 20,0 24,0 – 20,0
CO2-kibocsátás,
WLTP(g/km)
0 0 0
Hatótávolság,
WLTP (km)
536 – 660 507 – 613 507 – 613

Öt rövidfilmen keresztül ismerkedhetsz meg a Mercedes EQS SUV részleteivel. Érdekel? Akkor kattints ide!