Japánban jó tízéves hagyománya van annak, hogy a villanyautók ne csak felvenni, de leadni is tudjanak elektromos áramot, így alkalmasak legyenek például háztartások energiaellátására vészhelyzetben. Ma nem nevezheti magát progresszív villanyautó-gyártónak, aki nem támogatja ezt a funkciót, és a Hyundai Ioniq 5 a kezdetektől alkalmas a kétirányú energiaátvitelre, amennyiben külső fogyasztókat vagy akár másik villanyautót is tölthetünk róla.

Ezt a várost autók világítják és fűtik 1
Ezt a várost autók világítják és fűtik 2

Ezt a várost autók világítják és fűtik

Ezt a várost autók világítják és fűtik

Ezt a várost autók világítják és fűtik 6
Ezt a várost autók világítják és fűtik 7
Ezt a várost autók világítják és fűtik 8
Fotó megosztása:

Most azonban valami újat próbál ki a cég: nem egyedi háztartásokat, hanem komplett lakónegyedeket kapcsolna rá az Ioniq 5-ösre, pontosabban sok-sok Ioniq 5-ösre. A hollandiai Utrecht városában beindított kísérleti projektben 25 villanyautót bocsátanak új lakóparkok lakosainak a rendelkezésére. Azt vizsgálják, hogy a töltőre csatlakoztatott Ioniq 5-ösökkel milyen mértékben tehermentesíthető csúcsidőben a hálózat, illetve elérhető-e emissziócsökkentés azáltal, hogy a fenntartható energiával feltöltött autókról biztosítják egy nagyobb épület energiaellátását.

Ezt a várost autók világítják és fűtik 9

Az akkumulátor nappal megújuló forrásokból származó energiával (pl. napenergia), éjjel csúcsidőn kívüli energiával tölthető. Csúcsidőszakban, vagy kiugró fogyasztás esetén az autóról pótolható a megnövekedett energiaigény. Mindez kiegyenlítettebbé teszi a hálózat terhelését, és gondoskodik a megújuló energiák tárolásáról.

Hasonló projekt indult útjára Németországban is: Berlinben azonban nem lakóházakat, hanem irodaépületeket kötnek hálózatba egy kifejezetten erre a célra rendelkezésre bocsátott villanyautó-flottával.