Ha az AMG- és Maybach-kiadásokkal nem számolunk, a Mercedes-Benz kínálatának csúcsát jelenti az S-osztály, a stuttgartiak legújabb ilyen modellcsaládja pedig a 2020 legvégén megjelent W223-as.

A csúcs-Merci ára itthon jelenleg 37-38 milliónál kezdődik, de felextrázva 60 millió fölé is juthatunk – persze ezért tényleg mindent szépet és jót megkap a vásárló, a legfinomabb bőrfotelektől a már-már sci-fi-s kezelőfelületig és segédrendszerekig. Ha jobban érdekel a W223-as, olvasd el alábbi tesztünket!

Nyilvánvaló, hogy az S-Merci elsősorban a nagyon gazdagok, állami és céges felső vezetők autója, mellyel alapvetően városban, országúton járnak, ám néhány orosz vlogger úgy gondolta, érdemes lenne megnézni, mire is képes a W223-as a komfortzónáján kívül, mit is tud a 4Matic összkerékhajtás és a hátsókerék-kormányzás terepen.

A videón szereplő terep persze egy jobban felszerelt SUV-nak, emelt hasmagasságú crossovernek nem okozna gondot, de luxuslimuzint tényleg ritkán látni saras, nyomvályús földúton, domboldalon, felázott mezőn ralizni.

Hogy hogyan állta a kínzást a Merci? Nem lőjük le a poént, a videóból kiderül, de azt azért reméljük, hogy a forgatás után kívül és belül is alapos takarítással kárpótolták a járgányt a tortúráért!