Jeff Koons egyesek szerint zseni, mások szerint kommersz giccsgyáros. Ő volt az az alkotó, akinek lufiból hajtogatott kutyát mintázó, de valójában acélból készített, tükörfényesre polírozott szobráért 2013-ban 58,4 millió dollárt, azaz mai árfolyamon számolva 18,3 milliárd forintot fizettek – ennél több pénzt soha senki nem adott ki élő, kortárs művész alkotásáért.

Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 1
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 2

Sorozatgyártású Art Car a BMW-től

Sorozatgyártású Art Car a BMW-től

Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 32
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 33
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 34
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 35
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 36
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 37
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 38
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 39
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 40
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 41
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 42
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 43
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 44
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 45
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 46
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 47
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 48
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 49
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 50
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 51
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 52
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 53
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 54
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 55
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 56
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 57
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 58
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 59
Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 60
Fotó megosztása:

Autós körökben ennél fontosabb, hogy ő jegyezte a BMW tizenhetedik Art Carját, méghozzá nem is akármilyet: azt a 79-es rajtszámú BMW M3 GT2-t pingálta ki, amely korábban, 2010-ben részt vett a Le Mans-i 24 órás futamon.

Koons most ismét a BMW-vel paktált le, de ezúttal nem versenyautót készítettek, hanem egy utcai BMW 8-ast, ráadásul nem egyetlen, hanem 99 példányban.

Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 61

Az M850i xDrive Gran Coupé speciális kivitelű változata a németországi Landhut városában működő BMW-üzemben kapja meg a különleges kidolgozást. A megvalósításhoz egyedi gyártási módszereket fejlesztett ki az üzem – a csomagtérfedélre például tizenkét rétegben összesen hét különböző színt vittek fel, az egészet mindössze 250 mikron vastagságban.

A projektben részt vevő száz munkás speciális továbbképzésen vett részt a munka megkezdése előtt. A dizájnt lézeres projektorral vetítették az egyes karosszériaelemekre, a különböző színű felületeket kijelölő stencileket kézzel ragasztották fel a felületre.

Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 62

Összesen tizenegy különböző árnyalat borítja az autó karosszériáját, a fényezés autónként 285 munkaórát vesz igénybe, tehát a gyár hetente kettő darab autót tud elkészíteni – a 99 Jeff Koons-féle BMW 8-asra tehát rámegy egy teljes évük.

Az utastérben piros-kék kárpitozást találunk, ami Superman öltözetét éppúgy felidézi, mint a BMW M GmbH színeit.

Sorozatgyártású Art Car a BMW-től 63

Jeff Koons az általa megálmodott BMW 8 Gran Coupé Superman-kárpitú ülésében

A BMW nem közölte a speciális széria árát, azt azonban elárulták, hogy az autó a világ bármely BMW-márkakereskedésében megrendelhető, a rendeléseket érkezési sorrendben fogadják be.