Az orchidea az ázsiai kultúrában a kitartás, a szívósság jelképe. Márpedig a Rolls-Royce meglehetősen kitartónak és szívósnak bizonyult, eladásaikat a legcsekélyebb mértékben sem ingatták meg a közelmúlt társadalmi és ipari válságai, sőt, az eladások soha nem látott magasságokba szárnyalnak.


Két évig készült ez az autó
Két évig készült ez az autó




















Ezt azonban még nem lehetett tudni (vagy talán mégis) akkor, amikor a márka szingapúri képviselete két évvel ezelőtt egy orchideás Phantomot rendelt a gyár Bespoke részlegétől. Az autó mostanra készült el.
A Rolls-Royce visszafogott alapszínekkel és anyagokkal dolgozott, hogy minél jobban érvényesülhessenek a motívumok, amelyeket Helen Amy Murray festőnő rajzolt meg, majd digitalizált, hogy aztán 3D-s textilnyomatot készítsen belőle selyemszalagra.
Eközben egy munkatársa a hátsó üléssoron lehajtható, lakkozott asztalkára vitt fel hasonló motívumokat. A virág a küszöbbetéteken is visszaköszön, a szokásos feliratot kiváltó motívum különleges látvány.
A karosszéria is kapott egy diszkrét orchideadekort, azonban itt a legfőbb látványosság maga a fényezés: a hófehér alapszínhez egy csepp lilát kevertek, ha már orchidea; az így kapott majdnem-fehér egészen különlegesen ragyog, fénye ráadásul a betekintés szögétől függően változik.