Külön iparág létesült arra, hogy az északi sarkkörön túl optimális (azaz pont, hogy pusztító) körülményeket teremtsen új autók fejlesztésére és tesztelésére. A messzi északon működő tesztközpontok létezésével az autórajongók is tisztában vannak – sőt, egyes márkák direkt élményvezetési programokat is szerveznek ide –, ám eddig nem fordult elő, hogy egy autógyártó kifejezetten lappföldi különkiadást készített volna egy autójából.

Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 1
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 2

Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték

Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték

Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 23
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 24
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 25
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 26
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 27
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 28
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 29
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 30
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 31
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 32
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 33
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 34
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 35
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 36
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 37
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 38
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 39
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 40
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 41
Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 42
Fotó megosztása:

Erre a Polestar sem vállalkozott, de egyetlen példány erejéig mégis csak megépítették a tökéletes sarkköri autót.

A Polestar 2 Arctic Circle nem csak nevében vállal közösséget a hó és jég birodalmával: a Joakim Rydholm vezető futóműmérnök kezdeményezésére épített modellvariáns 30 mm-rel emelt futóművet, valamint egyedi fejlesztésű  szeges gumikat kapott.

Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 43

A szabadidejében raliversenyeken induló főmérnök a rugókat 30 százalékkal lágyabbra cserélte, az Öhlins gyártmányú, három irányban szabályozható lengéscsillapítókat végállásba tekerte, a négydugattyús Brembo fékekhez viszont nem nyúlt. Elöl és hátul masszív kitámasztást kaptak a rugótornyok, a hátsó keresztelemre vontató hevedert és szénszálas ásót erősítettek. A kormánykerékre szerelt fülekről új fejlesztésű rajtautomatika kapcsolható. Az első üléseket a Recaro szállította.

Ezzel az autóval a legkeményebb tél is gyerekjáték 44

A 19 colos OZ Racing keréktárcsák és a kiegészítő fényszórók a ralisport hangulatát idézik. Elöl szénszálas kartervédő lemezt és fix vonószemet kapott az autó.

A lényeget szándékosan a végére hagytuk: a két villanymotoros modell teljesítményét a sorozatgyártású 300 kW-ról 350 kW-ra, a forgatónyomatékot 660 Nm-ről 680 Nm-re emelték. 

Bizonyára sokan örömmel megvásárolnák az autót – különösen a tetőlemez és az oldalfalak látványos matricázásával együtt –, de sajnos a Polestar ezt az egy példányt készítette belőle.

a videó a hirdetés után indul