Két teljesítményszinten, opciós összkerékhajtással, akár 530 kilométeres hatótávolsággal érkezik a Subaru Solterra, a Toyota bZ4x átcímkézett kiadása – vagy fordítva. A két típust ugyanis közösen, párhuzamosan fejlesztette a két márka a 2019 őszén létrehozott stratégiai együttműködés keretében. Mivel pedig a hozzáadott tudás, illetve anyagi erőforrások arányát nem részletezték, nem indulhatunk ki másból, mint hogy a modell legalább annyira Subaru, mint amennyire Toyota.
Subaru XV |
Subaru Forester |
Subaru Solterra |
Subaru Outback |
|
Hosszúság (mm) | 4485 | 4625 | 4690 | 4870 |
Szélesség (mm) | 1800 | 1815 | 1860 | 1875 |
Magasság (mm) | 1615 | 1730 | 1650 | 1675 |
Tengelytáv (mm) | 2665 | 2670 | 2850 | 2745 |

Fent a Subaru Solterra, lent a Toyota bZ4x. Még a keréktárcsák is azonosak.
Kézenfekvő az összehasonlítás a Subaru egyéb crossover típusaival, a számadatok azonban meglepőek: a Solterra nem csak az XV-nél, de a Foresternél is számottevően nagyobb. Párjára az Outback terepkombiban lel, mínusz annak hatalmas csomagtere – bár mivel a Solterra idevágó értékét egyelőre nem közölte a Subaru (ahogy a Toyota sem a bZ4x-ét), ezen a téren csak megérzésünkre hagyatkozhatunk.
Ahogy a Toyota, a Subaru is kétféle hajtáslánccal választható. A márka karakteréhez jobban illik az elöl-hátul 80-80 kW-os (109 lóerős) villanymotorral megvalósított összkerékhajtás, ugyanakkor a Solterra tisztán elsőkerék-hajtással (egy darab 150 kW-s (204 LE) villanymotorral is megvásárolható.
Az itt e-Subaru globális platformként emlegetett, kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez kifejlesztett padlólemez mélyen, a padló alatt hordja 71,4 kWh kapacitású, 355 V üzemi feszültségű lítiumion-akkumulátorát. Ez a japán norma szerint akár 460 kilométeres hatótávolságot engedélyez az összkerékhajtású, és 530 kilométert az elsőkerék-hajtású kivitelnél. Tölteni legfeljebb 150 kW-tal lehet.
A 2022 derekától világszerte, így Európában is kapható modell szabad hasmagassága 210 mm, fordulókörének sugara 5,7 méter. Az egy villanymotoros verzió menetkész tömege 1930 kg, a hátsó villanymotor, valamint a kiegészítő elektronika 90 kilogrammot tesz hozzá ehhez. A 275 kg teljes terhelhetőség nevetségesen kevésnek hangzik, az európai verzió nyilván többet bír majd.