Két teljesítményszinten, opciós összkerékhajtással, akár 530 kilométeres hatótávolsággal érkezik a Subaru Solterra, a Toyota bZ4x átcímkézett kiadása – vagy fordítva. A két típust ugyanis közösen, párhuzamosan fejlesztette a két márka a 2019 őszén létrehozott stratégiai együttműködés keretében. Mivel pedig a hozzáadott tudás, illetve anyagi erőforrások arányát nem részletezték, nem indulhatunk ki másból, mint hogy a modell legalább annyira Subaru, mint amennyire Toyota.

  Subaru
XV
Subaru
Forester
Subaru
Solterra
Subaru
Outback
Hosszúság (mm) 4485 4625 4690 4870
Szélesség (mm) 1800 1815 1860 1875
Magasság (mm) 1615 1730 1650 1675
Tengelytáv (mm) 2665 2670 2850 2745
Elsőkerék-hajtású a Subaru első villanyautója 2

Fent a Subaru Solterra, lent a Toyota bZ4x. Még a keréktárcsák is azonosak.

Kézenfekvő az összehasonlítás a Subaru egyéb crossover típusaival, a számadatok azonban meglepőek: a Solterra nem csak az XV-nél, de a Foresternél is számottevően nagyobb. Párjára az Outback terepkombiban lel, mínusz annak hatalmas csomagtere – bár mivel a Solterra idevágó értékét egyelőre nem közölte a Subaru (ahogy a Toyota sem a bZ4x-ét), ezen a téren csak megérzésünkre hagyatkozhatunk.

Elsőkerék-hajtású a Subaru első villanyautója 3

Ahogy a Toyota, a Subaru is kétféle hajtáslánccal választható. A márka karakteréhez jobban illik az elöl-hátul 80-80 lóerős villanymotorral megvalósított összkerékhajtás, ugyanakkor a Solterra tisztán elsőkerék-hajtással (egy darab 150 lóerős villanymotorral) is megvásárolható.

Az itt e-Subaru globális platformként emlegetett, kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez kifejlesztett padlólemez mélyen, a padló alatt hordja 71,4 kWh kapacitású, 355 V üzemi feszültségű lítiumion-akkumulátorát. Ez a japán norma szerint akár 460 kilométeres hatótávolságot engedélyez az összkerékhajtású, és 530 kilométert az elsőkerék-hajtású kivitelnél. Tölteni legfeljebb 150 kW-tal lehet.

Elsőkerék-hajtású a Subaru első villanyautója 4

A 2022 derekától világszerte, így Európában is kapható modell szabad hasmagassága 210 mm, fordulókörének sugara 5,7 méter. Az egy villanymotoros verzió menetkész tömege 1930 kg, a hátsó villanymotor, valamint a kiegészítő elektronika 90 kilogrammot tesz hozzá ehhez. A 275 kg teljes terhelhetőség nevetségesen kevésnek hangzik, az európai verzió nyilván többet bír majd.