Az 1969-ben leleplezett Nissan (pontosabban Datsun) 240Z klasszikus stílusjegyei – a hosszú motorházfedél, valamint a hátsó, hajtott tengelyre támaszkodó optikai tömeg – köszönnek vissza a most bemutatott Nissan Z sportautó vonásaiban.

A rajongók számára további részletek is ismerősek lesznek, mint például az első (240ZG) és a hátsó (300ZX) lámpatestek kontúrjai, a lényeg azonban nem ez, hanem hogy a múltidéző formák modern technológiáknak adnak otthont, a Nissan GT-R-rel szerzett tapasztalatokat hasznosító aerodinamikai kialakítástól kezdve a LED-es lámpatestekig.

Visszatért a hetvenes évek legendás sportautója 2

Az utastérben a középkonzolt uraló három analóg műszerből álló csoport ragadja meg a tekintetet, de azért 8 colos érintőképernyőjével a modern elvárásoknak is megfelel az autó. A műszeregység teljesen digitális, a 12,3 colos panelen háromféle üzemmódban jeleníthetők meg a fő kijelzők – Sport üzemmódban például középre tolt fordulatszámmérőt, váltóvillámot és gyorsulásmérőt is kapunk.

Visszatért a hetvenes évek legendás sportautója 3

A mélyített középrészű kormánykeréken piros középállás-jelzést találunk, az ülések kialakításakor ismét a GT-R fejlesztési programjából kölcsönöztek a tervezők. A belső tér fekete, piros vagy kék lehet, illetve a bevezető széria sárga díszítőbetéteket is kap.

Visszatért a hetvenes évek legendás sportautója 4

Mindez persze csak sallang, egy sportautónál a futómű és a motor a lényeg. Az elektronikus változó szelepvezérlés, valamint a kis átmérőjű, ezért gyorsan felpörgő turbófeltöltők alkalmazásával a 3.0 V6 Twin Turbo motor 406 lóerőre és 474 Nm forgatónyomatékra képes, maximális fordulatszáma 6800/perc. Menetdinamikai adatokat egyelőre nem közölt a Nissan, de a gyári becslések szerint 15 százalékkal javulhat a modell gyorsítóképessége a közvetlen előd 370Z-hez képest.

Visszatért a hetvenes évek legendás sportautója 5

A szűken fokozott, hatfokozatú kézi sebességváltóhoz sportkuplungot társítottak, ráadásul nem csak automatagázfröccs-funkció rendelhető a manuális váltóhoz, hanem rajtautomatika is. Utóbbi alapfelszerelés a kétféle üzemmódban használható, kilencfokozatú automata váltó esetén; itt a GT-R-ből átemelt váltófülekért kell felárat fizetni.

A kormánymű a fogaslécre ható, elektromos rásegítést kapott, a karosszéria merevsége meghaladja az elődmodellét, ahogy a kormányzott kerekekre szerelt abroncsok szélessége is; az autó állítólag 13%-kal nagyobb oldalgyorsulásra képes, azaz dinamikusabban veheti a kanyarokat, mint a 370Z.

Visszatért a hetvenes évek legendás sportautója 6

Elöl-hátul új, nagyobb átmérőjű lengéscsillapítókat alkalmaztak, így csökkent a csillapítási erő, az autó finomabban követi az útegyenetlenségeket. Elöl alumínium kettős keresztlengőkarokat építettek be, a rugótornyok merevítése szériatartozék; hátul szintén alumíniumból készült, többlengőkaros konstrukció vezeti a kerekeket.

Kattints ide, és nézd meg videón is a Nissan Z-t!

Mind a négy keréken belső hűtésű tárcsaféket találunk, kétféle méretben, opciósan piros nyergekkel. Kerékből 18 és 19 colos rendelhető – mindez az észak-amerikai specifikációjú modellekre vonatkozik, ahol a cikkünkben említett feláras tételeket a Performance felszereltségi csomag tartalmazza.

Visszatért a hetvenes évek legendás sportautója 7