Bármennyire is fáj olvasni, pláne leírni, elkerülhetetlen, hogy az autóipar nagy része lemondjon a hagyományos belső égésű motorokról. Különösen érzékeny terület a sportautóké, mert sajnos a legtradicionálisabb gyártók sem mondhatnak nemet az EU szabályozásainak, kénytelenek követni őket, az Aston Martin ezt teszi.

A kanadai milliárdos Lawrence Stroll és az ex-AMG-fejes Tobias Moers irányítása alá került Aston Martin óriási változások előtt áll, ami a vállalat jövőjét és fennmaradását fogja lehetővé tenni. Elektromos modellek gyártásába kezdenek, melyek eddig hagyományosan belső égésű motorral szerelt modelleket fognak leváltani.

Korábban Andy Palmer, az Aston Martin vezérigazgatója jelentette be, hogy megválnak a kézi váltó opciójától, mert a fejlesztés költségei felemésztik a profitot, és már nem annyira népszerű, mint régen volt. Emellett a V8-as motorokról V6-osra váltottak a Valkyre csúcsmodellnél, de minden henger el fog tűnni a Vantage-ből és a DB11-ből.

Ezt már az egyik tulajdonos, Tobias Moers árulta el az Atomotive News újságírójának. Az EU-ban most az elektromosítás az egyetlen út az autógyártók számára, és épp ezért az Aston Martin Lagonda is ezt az utat fogja követni. A DB11 és Vantage utódjai 2025-ig megérkeznek, és már nem lesz bennük hagyományos benzinmotor, akárcsak a Valkyre, Valhalla és Vanquish modellek utódjában sem, de azok megjelenési dátuma természetesen még nem ismert.

Villanyra kapcsol az Aston Martin is 2

Ezek mellett érkezik egy kisebb szabadidő-autó is, ha lehet hinni a híreknek. Ezzel kapcsolatban Moers csak annyit mondott, hogy ha megvalósul, akkor első körben plug-in hibridként fog szerepelni a piacon. Mivel szoros az összefonódás az AMG-vel, vélhetően ezért a modellért sem kell majd aggódnunk, a Mercedes-AMG ugyanis már készíti az erőben nem szűkölködő konnektoros sportkocsikat, vélhetően lesz egymáshoz közük, de várjuk meg, mit hoz a jövő!