A Ford luxusmárkája, a Lincoln és a dél-kaliforniai ArtCenter formatervezési főiskola közös projektet indított útjára. Négy csapatnyi ifjú dizájnert – építészeket, filmalkotókat, grafikusokat és így tovább – arra kértek, hogy álmodják meg a jövő autóját.

Ez azonban csak a kezdet volt, mert a diákoknak a teljes kerettörténetet ki kellett találniuk: milyenek lesznek a városok, milyen munkákat fogunk végezni. Az egész sztorit egy rövidfilm keretében kellett prezentálniuk, de nem személyesen, hanem online, hiszen az egész pályázat a koronavírus-járvány csúcspontján zajlott.

A fő irányvonal a Quiet Flight volt: ez a Lincoln szlogenje, ami az utazási élmény meghatározó jellemzőire – a csendre, a kényelemre, a sebességre – utal.

Ezek a luxusautók a jövőből érkeztek 2

A négy film négy teljesen eltérő autót és élethelyzetet mutat be. Az elsőben egy mozgássérült éli át a vezetés élményét a kétüléses sportautó autonóm funkcióinak köszönhetően. A másodikban egy négyüléses autó utasai harmincadik házassági évfordulójukon „visszautaznak a múltba”, azaz felkeresik életük kedvenc helyszíneit, miközben autójuk a digitális archívumból előkeresi az adott helyhez és korhoz passzoló családi fotókat.

Ezek a luxusautók a jövőből érkeztek 3

A harmadik filmben a családi szabadidőjárművek jövőjébe tekinthetünk be egy újdonsült űrhajós szemén keresztül, míg az utolsó film egy zenekar életébe enged bepillantást: hatszemélyes, autonóm luxusautójuk valóságos mozgó vendégcsarnok, amely a legzsúfoltabb városi környezetben is békét, nyugalmat teremt az utasok számára.

A négy filmet sajnos nem tette közzé a Lincoln, alább megtekinthetsz viszont egy összefoglalót a projektről, amiben néhány képkockán feltűnnek az imént említett pályázat részletei.

a videó a hirdetés után indul