Ha a Dallara Stradale közútra tévedt versenyautó, a Stradale EXP hazatért: a kizárólag zárt pályán használható, nyitott pilótafülkés sportautó a GT3-as versenyautók menetdinamikáját kínálja.

Szó szerint letépi a fejedet ez az autó 1

Balra a Stradale, jobbra a Stradale EXP. A különbség szemmel látható.

Az autó gigantikus hátsó szárnyat és további aerodinamikai kiegészítő elemeket kapott, amelyek több mint 50%-kal megnövelik a végsebességnél mért leszorítóerőt (820 helyett 1250 kg). Úgy volna az igazi, ha a Stradale EXP könnyebb is volna az alapverziónál, ez azonban nem így van: 855 helyett 890 kilót nyom. Cserébe a 2,3 literes Ford EcoBoost motor teljesítményét közel 100 lóerővel megemelték, így eléri az 500 lóerőt; a maximális forgatónyomaték 699 Nm.

Alább videón is megnézheted a Dallara Stradale EXP-t

a videó a hirdetés után indul

A biztonsági rendszerek megfelelnek az FIA előírásainak: szénszálas vázú ülések, hatpontos biztonsági övek, bukókeret, levehető kormánykerék és tűzoltó berendezés található az autóban. A futómű minden paraméterében állítható, a kanyarstabilizátoroktól a csillapításon át a hasmagasságig. A legnagyobb elérhető oldalgyorsulás 2,7 g, ami a slick abroncsoknak is köszönhető.

Szó szerint letépi a fejedet ez az autó 2

A Stradale EXP bevezetéséről, tervezett darabszámáról, illetve vételáráról nincsenek információk.