Az évtized második felére teherviselő elemként beépített, a jelenleginél 50 százalékkal nagyobb kapacitással bíró, saját fejlesztésű akkumulátorral, teljesen sík padlójú, kifejezetten elektromos járművekhez fejlesztett platformra épülő villanyautók jelennek meg a Volvo palettáján. Még az évtized eleje előtt jöhetnek az 1000 kilométeres hatótávolságú, villámgyorsan tölthető e-autók, amelyek nem csak felvenni, de leadni is képesek az elektromos energiát, így visszatáplálhatnak a hálózatba.

Ilyen lesz mostantól minden Volvo? 1
Ilyen lesz mostantól minden Volvo? 2

Ilyen lesz mostantól minden Volvo?

Ilyen lesz mostantól minden Volvo?

Ilyen lesz mostantól minden Volvo? 12
Ilyen lesz mostantól minden Volvo? 13
Ilyen lesz mostantól minden Volvo? 14
Ilyen lesz mostantól minden Volvo? 15
Ilyen lesz mostantól minden Volvo? 16
Ilyen lesz mostantól minden Volvo? 17
Ilyen lesz mostantól minden Volvo? 18
Ilyen lesz mostantól minden Volvo? 19
Ilyen lesz mostantól minden Volvo? 20
Fotó megosztása:

A cég 2030-ra teljesen kivezeti kínálatából a belső égésű motorokat, házon belül hozza viszont a szoftverek fejlesztését, amelyek tökéletesítésében a Volvo-tulajdonosok aktív részvételére is számítanak (amennyiben megkérik majd őket, hogy engedélyezzék: autójuk valós időben továbbíthassa a menetadatokat a céges felhőbe).

Ilyen és ehhez hasonló, ígéretes témákról folyt a beszélgetés a cég június utolsó napján megszervezett online, interaktív sajtókonferenciáján, amelynek leginkább kézzel fogható újdonsága a Concept Recharge tanulmányautó volt.

Ilyen lesz mostantól minden Volvo? 21

A belső égésű motor hiánya és a nagy méretű akkucsomag helyigénye miatt nyújtott tengelytáv jellemzi a tanulmányt, a gépházfedél mélyebbre költözhetett, ugyanakkor a tervezők megőrizték az XC szériára (és a világ minden egyéb szabadidőjárművére) jellemző, emelt üléshelyzetet. Ez sajátos formavilágot eredményez, amihez jobb, ha hozzászokunk, mert ilyenek lesznek a jövő Volvói – ami tulajdonképpen nem is olyan nagyon idegen: a Concept Recharge leginkább egy nagyon megemelt, kicsit eltorzított Volvo kombira emlékeztet.

Ilyen lesz mostantól minden Volvo? 22

Szintén állandósulni fog a pajzzsal kiváltott hűtőmaszk, amely magával hozta a klasszikus T-betűt (pardon: Thor kalapácsát) mintázó lámpatest átlényegülését. A hátsó függőleges lámpa marad, de kiegészül aktív aerodinamikai elemekkel.

Az utastérben 15 colos, álló formátumú érintőképernyőt találunk, a berendezés a lehető legegyszerűbb, sallangmentes. Ilyenek lesznek várhatóan a szériamodellek is, cserébe a Volvo kiváló anyag- és összeszerelési minőséget ígér.

Ilyen lesz mostantól minden Volvo? 23

A videók megtekintéséhez kattints ide!