Kevéssé ismert tény, hogy a Lexus az elsők között vezetett be érintőképernyős multimédiás rendszert. Valamiért azonban aztán úgy gondolták, tudnak ők ennél jobbat, és beköszöntött a hordozható számítógépekről ismert tapipados rendszer sötét korszaka. A technológia pontatlan volt (ma is az), használatához indokolatlanul sokáig kell a kijelzőn legeltetnünk a tekintetünket – egy szó, mint száz, zsákutcának bizonyult, abból is a legkegyetlenebb fajtának.

Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 1
Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 2

Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere

Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 5
Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 6
Fotó megosztása:

Ennél is szomorúbb, hogy a Lexusnak sokáig tartott kijavítani a hibát, de végre megtették – lássuk, mit tud a három éven át tartó fejlesztőmunka eredményeként létrehozott új generációs infotainment rendszer, amelyet a második szériás Lexus NX kapott meg elsőként.

A fejlesztést a 2018-ban létrehozott Connected Technologies részleg koordinálta, amely az ügyfélélmény, a fedélzeti technológiák, az értéklánc és az online bevételi források korábban egymástól független területeit egyesítve teremtett régebben kiaknázatlan szinergiákat. Több mint négyszáz munkatárs dolgozik itt a legkülönfélébb szakterületeken, a villamosmérnököktől a szoftverfejlesztőkön keresztül az üzleti tervezőkig.

Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 7
Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 8

Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere

Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 23
Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 24
Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 25
Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 26
Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 27
Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 28
Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 29
Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 30
Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 31
Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 32
Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 33
Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 34
Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 35
Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 36
Fotó megosztása:

„Alapvetően új módszert követve fejlesztettük ki az új rendszerünket, és ez a munkamódszer önmagában is forradalmasíthatja más, későbbi termékek megvalósítását. A vezeték nélküli (over the air) szoftverfrissítés alkalmazásának köszönhetően könnyen kezelhető szegmensekben fejleszthettük a szoftvereket, aminek rendkívüli előnye, hogy a későbbiekben kiemelkedő sebességgel juttathatjuk el a végfelhasználókhoz a frissítéseket” – mondta Daniel Hall, a TMNA Connected Technologies globális vezető ügyfélélmény-tervezője.

Az új rendszer a képeken látható impozáns, 14 colos képátlójú érintőképernyő révén a piac egyik legnagyobb kezelőfelületével rendelkezik, de akár 8 colos méretig is leskálázható, így kisebb kategóriákban, illetve árérzékeny felhasználású területeken is bevethető lesz – azaz a későbbiekben a Toyota márka termékeinek fedélzetén is megjelenhet az új generációs infotainment rendszer, ami nem baj, mert a Corolla is felkerült arra a közelmúltban összeállított szégyenlistára, amelyen a Toyota épp csak felülmúlta a Lexust.

Az alábbi videóból teljeskörűen megismerheted a Lexus / Toyota új multimédiás rendszerének funkcionalitását.

a videó a hirdetés után indul

 

A különböző konfigurációk közös jellemzője, hogy a legfontosabb kezelőszerv (be-/kikapcsolás, hangerő-szabályozás) változatlanul valódi, kézzel fogható, tekerhető, mindig elérhető gomb, míg az összes többi funkció egy többszintes érintésérzékeny felületen keresztül elérhető.

A becsillogást csökkentő, modern technológiát alkalmazó képernyők a legújabb okostelefonokat idéző használhatóságot kínálnak, a kezelés élményét az előző generációs rendszereknél ötször gyorsabb számítókapacitás, és ebből adódóan villámgyors reakciók, valamint pontosabb érintésérzékelés teszi tökéletessé. Az érintőképernyő mellett értelemszerűen hangvezérléssel is kezelhető a rendszer.

Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 37

Külön ügyeltek az egyes fő funkciók vizuális harmóniájára. A multimédiás funkciók (rádió, műholdas rádió, online vagy bluetooth streaming) kezelhetősége kibővült a tematikus, illetve kedvenc alapú választás lehetőségével; az okostelefon-integrációt vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto integráció teszi teljessé. A navigációs rendszer teljes mértékben felhőkompatibilis; a központi feldolgozás és útvonalszámítás gyorsabb, pontosabb útbaigazítást, illetve térképmegjelenítést tesz lehetővé, valós idejű frissítésekkel.

A rendszer értelemszerűen virtuális asszisztenssel is rendelkezik. A friss fejlesztésű intelligencia gépi tanulás és felhő alapú kapcsolódás kombinált alkalmazásával egyszerűen, ösztönös módon segíti a fedélzeten tartózkodók életét, miközben a fejlett érzékelőtechnológiáknak köszönhetően az elöl utazók által megfogalmazott kéréseket és parancsokat pontosan és egyértelműen értelmezi a rendszer. A koronát teljes körű testre szabhatósággal tették fel a rendszerre a fejlesztők: a technológia nemcsak a felhasználók által meghatározott beállításokat tárolja el, hanem a használati szokásokat (rádiócsatornák, zeneszámok, klímapreferenciák) is megjegyzi.

Az alábbi videó a Lexus NX teljes belső terét bemutatja, kitérve a multimédiás rendszerre is.

a videó a hirdetés után indul

Ami az új multimédiás rendszer konkrét funkcionalitását illeti, a már említett, kiterjesztett tudású, felhő alapú (de offline útbaigazításra is képes) navigáció és a kötetlen nyelvhasználatot engedélyező, rugalmas virtuális asszisztens mellett olyan modern megoldásokat találunk, mint a digitális kulcs, amely a felhasználó okostelefonjára telepített alkalmazás segítségével helyettesíti az indítókulcsot, és amely egyben a felhasználói profilok automatikus előhívását is biztosítja.

Az online szoftverfrissítéseket lehetővé tevő, nagy sávszélességű kommunikációs rendszer mellett a nap 24 órájában, a hét 7 napján elérhető vészhelyzeti diszpécserközponttal is folyamatos kapcsolatot tart az autó, míg a felhasználók személyre szabott értesítéseket és tájékoztatásokat kaphatnak járművük karbantartásával és műszaki állapotával kapcsolatban.

Búcsúzik az autóipar egyik legidegesítőbb rendszere 38

Ahogy már említettük, a technológia az új Lexus NX fedélzetén debütált, ám arra sem kell sokáig várni, hogy a Toyota modellkínálatában megjelenjen: az új rendszer már az év vége előtt bemutatkozik a Toyota egy új típusának fedélzetén. A Toyota hivatalosan még nem erősítette meg, hogy melyik modellről lesz szó, ám várhatóan a vadonatúj Toyota Land Cruiser 300 lesz az.