Az autók előállítási költségét a 2019-eshez képest 25 százalékkal tervezi csökkenteni 2025-re a BMW. A költségcsökkentést a termelési folyamatot tervező új szoftverrel, karcsúsított logisztikai hálózattal és a meglévő termelési kapacitás jobb kihasználásával érné el a BMW.

A BMW költségcsökkentésekkel igyekszik ellentételezni egyebek között a beszerzési költségei növekedését, ami a nyersanyagárak emelkedése miatt az idén mintegy egymilliárd eurós többletkiadást jelent majd a cégnek. Az elektronikai alkatrészek ellátásában keletkezett globális hiány, valamint a beszállítói láncban kialakult fennakadások miatt a BMW az idén már 30 ezer autós termelési lemaradást halmozott fel, amit az év második felében már behozna.

A BMW még a koronavírus-válság előtt életbe léptetett költségcsökkentési programja továbbra is érvényben van. Ez 2019 és 2022 között 12 milliárd eurós megtakarítást tűzött ki célul, egyebek között több ezres létszámcsökkentéssel. A termelés egyszerűsítése érdekében szűkítik a modellpalettát is.

A BMW szerint az elektromos meghajtásra való átállás is hozzájárul majd a termelési költségek csökkentéséhez, különösen 2025 után. Akkor indul meg ugyanis a meglévő termelési kapacitás fokozatos átállítása az elektromos meghajtásra felkészített új platformra.