Harmadszor indít gyári csapatot a Pikes Peak hegyi felfutón a Bentley. Miután 2018-ban a sorozatgyártású szabadidőjárművek, 2019-ben pedig a sorozatgyártású személyautók mezőnyében ért el első helyezést a márka, most a Time Attack 1 kategóriában törnek győzelemre – ebben a kategóriába szériaalapú, zárt karosszériás, de szabadon átépített autók indulhatnak.

Az átépítés szabadságát kihasználva a Bentley mérnökei alaposan átdolgozták 4,0 literes V8-as motorjukat: a bioüzemanyagra átállított versenymotor a tesztek során több mint 760 lóerőre és 1000 Nm-re volt képes. Újak a dugattyúk és a hajtókarok, a töltőnyomást 2,2 barra növelték, a szívócső szénszálas kompozit egység, a leömlő pedig titánból készült az Akrapovic tervei alapján. A turbók nagyobbak, a nyitott, rövid kipufogók az első kerekek mögött engedik ki a gázokat. A motor különleges, kifejezetten motorsporthoz fejlesztett bioüzemanyag-keverékkel üzemel, amely fenntartható előállításának köszönhetően akár 85 százalékkal kevésbé terheli a légkört.

Bioüzemanyaggal tud 750 lóerőt ez a Bentley 2

A nagy teljesítményű motorhoz hasonlóan extrém hűtőrendszert terveztek. A másodlagos hűtőkör az autó hátsó részében kapott helyet, a hátsó oldalablakok helyére beépített kürtők ide vezetik a levegőt, amely a hűtőn áthaladva a csomagtartófedélbe vágott csatornákon át távozik. Ehhez a körhöz külön vízpumpa tartozik.

A sebességváltó a Bentley szokásos versenydarabja, épp csak megnövelték a kihajtó tengely átmérőjét, hogy erősebb legyen. A hajtáslánc kenésére speciális olajat fejlesztett a Mobil1.

A futóművet kifejezette a Pikes Peak sajátosságai szerint fejlesztették.  Mindkét tengelyen erősen visszavették a kerékdőlést a normáls Continental GT3-hoz képest, a cél a kissebességű fordulékonyság javítása volt. A leglágyabb rugókat és kanyarstabilizátorokat építették be, amit csak a Bentley motorsport-raktárában találtak, így ugyanis a pilóta fékezéssel játszhat az átterhelődéssel. A fékek a várható szélsőséges terhelés miatt vízhűtést kaptak.

Bioüzemanyaggal tud 750 lóerőt ez a Bentley 3

Az aerodinamikát maximális leszorítóerőre állították be: tengerszinten 30%-kal erősebben préseli lefelé az autót, ami fontos, mert fenn a hegyen jóval ritkább a levegő. Hátulra a Bentley által valaha alkalmazott legnagyobb szárnyat szerelték, a lökhárítóba speciálisan tervezett diffúzort illesztettek. Az elülső aerodinamikai komponenseket 3D nyomtatóval, karbonszálakból készítették el.

Ahhoz, hogy megdöntse a kategóriacsúcsot, 9 perc 36 másodpercnél gyorsabban kell végigmennie az autónak a 19,99 kilométeres, 156 kanyarral tagolt pályán. Ez 126 km/óra feletti átlagsebességet jelent. Az autót az a Rhys Millen vezeti majd a június 27-i versenyen, aki a Bentley előző két kategóriagyőzelmét is elérte.

Bioüzemanyaggal tud 750 lóerőt ez a Bentley 4