Amikor a BMW bemutatta az M4 Competition modellt, azzal közvetlenül készítette elő ezt a mostani premiert, hiszen a 4-es széria abszolút csúcskivitelének erőforrását eleve versenymotornak fejlesztették. Nem csoda tehát, hogy ilyen gyorsan elkészültek az M4 GT3 versenyautóval – azaz hogy mégsem, hiszen az autó még nincs teljesen kész, de a hónap végére az lesz: akkor rendezik ugyanis a Nürburgringi 24 órás futamot, amin feltétlenül részt kívánnak venni az autóval.

A fejlesztés első fázisában intenzíven alkalmaztak virtuális szimulációs programokat, majd tavaly júliustól már a fizikai prototípusokat nyúzták tesztpályákon. Az autó első nyilvános előzetesére tavaly decemberben került sor, amikor bemutatták a kormánykerekét: ez a világ első olyan kormánya, amely módosítások nélkül használható versenyautóban és szimulátorban egyaránt.

Mostanra 70 órányi pályaidő van a prototípusokban – ez 14 ezer kilométert jelent. Fontos fejlesztési cél volt, hogy javítsák az autó vezethetőségét és megbízhatóságát, hogy érdemben csökkentsék az M4 GT3 élettartama során felmerülő költségeket, a karbantartási kiadásokat.

Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 2

Az autó júniusban tehát átesik a tűzkeresztségen, de a fejlesztés ezzel még nem ér véget: az első ügyfelek azonban ígéretet kaptak arra, hogy a 2022-es szezonban már versenyezhetnek az autóval.

A közvetlen elődhöz, a BMW M6 GT3-hoz képest az új BMW M4 GT3 kényelmesebb vezethetőséget kínál, így amatőr pilóták hatékonyabban vezethetik. A kezelhetőséget még egyszerűbbé teszi, hogy számos paraméter a fent említett kormánykerékről állítható, anélkül, hogy számítógépet kellene kötni az autóra. Az új M4 GT3 kevésbé pusztítja az abroncsokat, és egyenletesebb igénybevételt mutat. A motor (hangolástól függően akár 590 lóerős) és az erőátvitel (hatfokozatú Xtrac egység elektrohidraulikus tengelykapcsolóval) jóval kedvezőbb költségekkel tartható karban, illetve üzemeltethető.

Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 3

  BMW M4 GT3 BMW M6 GT3
Hosszúság (mm) 5020 4975
Szélesség (mm) 2040 2046
Magasság (mm, változtatható) 1308 1308
Tengelytáv (mm) 2917 2901
Kerékméret, elöl 12.5 x 18” 13 x 18”
Kerékméret, hátul 13 x 18” 13 x 18”
Motor (hengerszám, cm3) soros hathengeres, 2993 V8, 4399
Max. teljesítmény (LE) 590 580
Sebességváltó hatfokozatú, Xtrac hatfokozatú, Ricardo
Tengelykapcsoló elektro-hidraulikus hidraulikus

 

Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 4

BMW M4 Competition és BMW M4 GT3

Végül említést érdemel, hogy az M4 GT3 olcsóbb is, mint az M6 GT3 volt. Igaz, a 4000 eurós (kb. 1,4 millió Ft) árelőny a teljes vételárnak nem egészen 1%-a  – bizony, az új versenyautóért minimum nettó 415 ezer eurót (145 millió forintot) kér a BMW partnereitől. Ez az alapár, amire még extra csomagok és tételek jöhetnek rá – pl. a Competition csomag, amely számos funkció mellett egy egynapos szimulátoros képzést is tartalmaz a pilóták számára.