Amikor a BMW bemutatta az M4 Competition modellt, azzal közvetlenül készítette elő ezt a mostani premiert, hiszen a 4-es széria abszolút csúcskivitelének erőforrását eleve versenymotornak fejlesztették. Nem csoda tehát, hogy ilyen gyorsan elkészültek az M4 GT3 versenyautóval – azaz hogy mégsem, hiszen az autó még nincs teljesen kész, de a hónap végére az lesz: akkor rendezik ugyanis a Nürburgringi 24 órás futamot, amin feltétlenül részt kívánnak venni az autóval.

Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 1
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 2

Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó

Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó

Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 21
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 22
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 23
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 24
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 25
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 26
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 27
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 28
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 29
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 30
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 31
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 32
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 33
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 34
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 35
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 36
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 37
Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 38
Fotó megosztása:

A fejlesztés első fázisában intenzíven alkalmaztak virtuális szimulációs programokat, majd tavaly júliustól már a fizikai prototípusokat nyúzták tesztpályákon. Az autó első nyilvános előzetesére tavaly decemberben került sor, amikor bemutatták a kormánykerekét: ez a világ első olyan kormánya, amely módosítások nélkül használható versenyautóban és szimulátorban egyaránt.

Mostanra 70 órányi pályaidő van a prototípusokban – ez 14 ezer kilométert jelent. Fontos fejlesztési cél volt, hogy javítsák az autó vezethetőségét és megbízhatóságát, hogy érdemben csökkentsék az M4 GT3 élettartama során felmerülő költségeket, a karbantartási kiadásokat.

Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 39

Az autó júniusban tehát átesik a tűzkeresztségen, de a fejlesztés ezzel még nem ér véget: az első ügyfelek azonban ígéretet kaptak arra, hogy a 2022-es szezonban már versenyezhetnek az autóval.

A közvetlen elődhöz, a BMW M6 GT3-hoz képest az új BMW M4 GT3 kényelmesebb vezethetőséget kínál, így amatőr pilóták hatékonyabban vezethetik. A kezelhetőséget még egyszerűbbé teszi, hogy számos paraméter a fent említett kormánykerékről állítható, anélkül, hogy számítógépet kellene kötni az autóra. Az új M4 GT3 kevésbé pusztítja az abroncsokat, és egyenletesebb igénybevételt mutat. A motor (hangolástól függően akár 590 lóerős) és az erőátvitel (hatfokozatú Xtrac egység elektrohidraulikus tengelykapcsolóval) jóval kedvezőbb költségekkel tartható karban, illetve üzemeltethető.

Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 40

  BMW M4 GT3 BMW M6 GT3
Hosszúság (mm) 5020 4975
Szélesség (mm) 2040 2046
Magasság (mm, változtatható) 1308 1308
Tengelytáv (mm) 2917 2901
Kerékméret, elöl 12.5 x 18” 13 x 18”
Kerékméret, hátul 13 x 18” 13 x 18”
Motor (hengerszám, cm3) soros hathengeres, 2993 V8, 4399
Max. teljesítmény (LE) 590 580
Sebességváltó hatfokozatú, Xtrac hatfokozatú, Ricardo
Tengelykapcsoló elektro-hidraulikus hidraulikus

 

Elkészült az első nagy orrú BMW versenyautó 41

BMW M4 Competition és BMW M4 GT3

Végül említést érdemel, hogy az M4 GT3 olcsóbb is, mint az M6 GT3 volt. Igaz, a 4000 eurós (kb. 1,4 millió Ft) árelőny a teljes vételárnak nem egészen 1%-a  – bizony, az új versenyautóért minimum nettó 415 ezer eurót (145 millió forintot) kér a BMW partnereitől. Ez az alapár, amire még extra csomagok és tételek jöhetnek rá – pl. a Competition csomag, amely számos funkció mellett egy egynapos szimulátoros képzést is tartalmaz a pilóták számára.