Rögtön csúcskivitelében mutatkozik be a BMW M4 Cabriolet. A Competition kiadás 510 lóerőt és 650 Nm-t jelent, a váltó mindenképpen nyolcfokozatú automata, a hátsó kerekeket favorizáló összkerékhajtás révén pedig a kabrió annak ellenére kedvezőbben gyorsul az alapkivitelű (hátsókerék-hajtású) M4 Competition kupénál, hogy közel 200 kilóval nehezebb annál.

A kupék viszonyszámaiból tudjuk, hogy az xDrive rendszer 50 kilót nyom, a nyitható tető, annak mozgatószerkezete, valamint a szükséges merevítések tehát önmagukban 145 kilót tesznek ki.

Ha ezt soknak találjuk, a rengeteg egyéb extra közül megrendelhetjük az M Race Track csomagot, ami 25 kilót farag le az össztömegből. A csomag BMW M karbon-kerámia fékrendszert, könnyített BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúrát és M Carbon kagylóüléseket tartalmaz.

Csúcskivitelével nyit a BMW sportkabriója 2

Álló helyzetből mindössze 3,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a BMW M4 Competition Cabrio – az összkerékhajtású kupé esetében 3,5, a hátsókerék-hajtású variánsnál 3,9 mp ugyanez az érték. 80 km/óráról 2,6 helyett 2,8 (4. fokozatban), illetve 3,4 helyett 3,7 (5. fokozatban) másodperc alatt gyorsul 120 km/órára a kabrió, a korlátozás feloldása után a végsebesség 290 helyett 280 km/óra –, a kedvezőbb értékek értelemszerűen az xDrive kupéra vonatkoznak. Érdekesség, hogy papíron a kupé és a kabrió közegellenállási együtthatója megegyezik (0,34).

Csúcskivitelével nyit a BMW sportkabriója 3

A vászontető egyébként ugyanaz a kifinomult szerkezet, amit az alapkivitelű kabriónál megismertünk: a szövet olyan nagy méretű paneleket rejt, amelyek sokkal jobb hang- és hőszigetelést nyújtanak, mint a szokásos kabriótetők, viszont nagyságrendekkel könnyebb, mint egy nyitható keménytető. Nyitása 18 másodpercig tart, és mivel helytakarékosabb, mint az előző generációs modell nyitható keményteteje, 220 helyett 300 liternyi csomag fér el a nyitott tető alatt. Ha bezárjuk a tetőt, további 85 litert nyerünk – a kupé 440 literével szemben.

Csúcskivitelével nyit a BMW sportkabriója 4

Nyitott tetővel akadálytalanul árad a motor- és kipufogóhang az utasok füléhez; zárt tetőnél a kupéhoz hasonlóan szintetizált hangtámogatás segít be az audiorendszeren keresztül.

A modell gyártása és forgalmazása idén júliusban indul.