Két klasszikus verseny, az Ózd és az Eger Rally összevonásával tért vissza a normális kerékvágásba a Mercarius Országos Ralibajnokság. A Covid-helyzet miatti szigorítások enyhültek, így több mint másfél év után, az idei második ORB-futamon jött el az idő, hogy újra kétnapos versenyt lehessen rendezni, 154 km gyorsasági távval, és nem utolsósorban, végre nézők előtt.

Minden adva volt tehát egy jó versenyhez, amelyen a hol leszakadó eső, hol pedig felszáradó pálya még egy alaposat csavart az erősorrenden. Amíg a bajnoki szezonnyitó Boldogkő Rallyn a külföldi versenyzők vitték a prímet, ezúttal a két WRC2-es világbajnok, Mads Ostberg és Jan Kopecky komoly ellenfelet kaptak a tavalyi bajnokság első két helyezettje, Hadik András és Turán Frigyes személyében.

Nem történt még ilyen a hazai raliban 1

Kattints a képre! És nézd meg a galériát a versenyről!

Sőt, az első napon a két magyar páros vitte a prímet. A legtöbb gyorsaságit a Turán Frigyes–Bagaméri László páros nyerte, akik az első nap végén egy pillanatra ugyan átadták az első helyet Hadiknak, de vasárnap reggel újra a lovak közé csaptak és az élre álltak. A kilencedik gyorsaságin azonban lecsúsztak az útról és a Volkswagen Polo GTI R5 olyan szerencsétlenül ült fel egy fatuskón, hogy nem is tudták folytatni a versenyt.

Ekkor újra a Hadik András–Kertész Krisztián páros állt az élre, akik öt másodperc előnnyel vezettek Jan Kopecky előtt. A vasárnapi második körben két szakaszt nyert Hadik, egyet Kopecky, és nagyon úgy tűnt, hogy a háromszoros magyar bajnok versenyző legyőzheti a cseh legendát. Kopecky azonban az utolsó két gyorsaságira kockáztatott és slick gumikkal ment ki a szervizparkból, míg Hadik vizes pályára készült. Kopecky választása jött be, az utolsó előtti szakaszon 1,9 másodperccel volt gyorsabb Hadiknál, így 3,9 másodpercre faragta hátrányát.

Nem történt még ilyen a hazai raliban 2A mindössze 8,6 kilométeres Sirok–Egerbakta gyorsasági döntötte el a versenyt, amelyen Kopecky alaposan lepirított, több mint öt másodpercet adott a mezőnynek, de ami a legfontosabb volt, Hadiknak is, így két másodperc előnnyel megnyerte a versenyt, ráadásul a Power Stage győzelmével további pontokat szerzett.

A tőle szokatlan módon nagyon látványosan közlekedő Hadik bár közel állt a győzelemhez, azzal vigasztalódhatott, hogy a boldogkői győzelmével és a mostani második helyével megőrizte vezető helyét a bajnokságban.

Ezúttal sem volt jó versenye a WRC2-es világbajnoki címvédő Mads Ostberg–Torstein Erikssen párosnak, akik végig a Citroën C3 Rally2 motorhibájával küzdöttek és 48 másodperc hátránnyal csak negyedikek lettek.

Nem történt még ilyen a hazai raliban 3Nagyon szépen autózott viszont a Csomós Miklós–Nagy Attila páros a Skoda Fabia R5-tel. A Peugeot Kupa utánpótlás bajnokság 2019-es bajnok párosa tavaly váltott R5-ös autóra, amivel már többször is megvillantak. Az idén úgy tűnik, hogy szintet léptek, és a Q8 Oils Ózd–Eger Rallyn megszerezték pályafutásuk első dobogós helyezését. Hátrányuk a győzteshez képest 44 másodperc volt, ami nagyon biztató. Ha ilyen ütemben fejlődnek, a következő versenyeken is megcsipkedhetik az élmezőnyt.

Kiegyensúlyozott teljesítményüknek köszönhetően pedig Hadik mögött a második helyen állnak a bajnokságban egyetlen ponttal megelőzve Ostberget. (Mivel az első versenyeredmény fellebbezés alatt van, nincs hivatalos bajnoki sorrend, így csak a saját számításainkra hagyatkozhatunk.) Kopecky a győzelmével a negyedik helyen áll.

Nem történt még ilyen a hazai raliban 4De nem csak az abszolút sorrend volt érdekes az Ózd–Eger Rallyn. ORC-ben, ahol a kiöregedett, de szabadabban tuningolható autók indulhatnak, külön ligában versenyzett a Bacsa Tamás–Hanyik Gergely kettős, akik Mitsubishijükkel öt percet vertek a második helyezettre és több alkalommal is a top tízben autóztak. Ha csak ezen múlna, a szurkolók biztosan megszavaznának nekik egy R5-ös autót, hogy az abszolút első helyekért is versenybe szállhassanak.

Szintén megnyugtató fölénnyel nyerte a Peugeot Kupát a Német Gábor–Szőke Tamás páros a Hangodi Bendegúz–Bunkoczi László kettős előtt. A bajnokságot egy győzelemmel és egy második helyezéssel azonban így is Hangodi vezeti.

Nem történt még ilyen a hazai raliban 5Az Ózd–Eger Rally volt az első idei rendezvény, amelyen a Rally1 mellett a Historic, a Rally2 és a Rally3 mezőnye is versenyzett.

Historicban magabiztos győzelmet aratott a Wirtmann Ferenc–Kerekes Joti kettős Ford Escort Mk II-essel, pedig Wirtmann Feri bácsi nagyon vigyázott az autóra, hiszen két hét múlva a Mitropa Kupa szezonnyitóján, a Velenje Rallyn is ezzel az Escorttal szeretne rajthoz állni. Idei második győzelmét aratta az ifj. Fogarasi Attila–Toloczkó Péter kettős Honda Civickel a Rally2-ben, míg a Rally3-ban a Bíró Gergő–Bíró Balázs kettős bizonyult a legjobbnak Opel Astra GSI-vel.

Nem történt még ilyen a hazai raliban 6A 2021-es Q8 Oils Ózd–Eger Rally végeredménye:

1. Kopecký, Jan – Hloušek, Jan Škoda Fabia 01:14:53.6  
2. Hadik András – Kertész Krisztián Ford Fiesta 01:14:55.6 +02.0
3. Csomós Miklós – Nagy Attila Škoda Fabia 01:15:37.8 +44.2
4. Østberg, Mads – Eriksen, Torstein Citroën C3 01:15:42.4 +48.8
5. Klausz Kristóf – Csányi Botond Škoda Fabia 01:16:24.6 +01:31.0
6. Velenczei Ádám – Bacigal Igor Škoda Fabia 01:16:32.6 +01:39.0
7. Bodolai László – Deák Attila Ford Fiesta 01:18:35.7 +03:42.1
8. Osváth Péter – Papp Tamás Škoda Fabia 01:19:23.6 +04:30.0
9. Vizelli Károly – Nagy Péter Škoda Fabia 01:20:10.0 +05:16.4
10. Trencsényi József – Verba Gábor Škoda Fabia 01:20:11.9 +05:18.3

A Mercarius Országos Rallybajnokság június 4–5-e között folytatódik a Salgó Rallyval, amelyre érdemes akár élőben is kilátogatni, hiszen az első két futam alapján garantált az izgalom – ahogy láttuk, nem csak az élmezőnyben.