Kifejezetten városi közösségi autómegosztó szolgáltatásokhoz tervezte EZ-1 nevű prototípusát a Mobilize, a Renault-csoport új tagvállalata.

A cég filozófiájához híven az EZ-1 esetében a szolgáltatás jellege és követelményei vezérelték a jármű kialakítását.

Mivel az autót kifejezetten és kizárólag autómegosztó szolgáltatáshoz tervezték, sem ára nincs, sem indítókulcsa: fizetni használati alapon fognak érte az ügyfelek, nyitni és indítani pedig okostelefonnal lehet.

A kétszemélyes Mobilize EZ-1 prototípus mindössze 2,3 méter hosszú, ajtajai a küszöbig üvegezettek, így javítva a térérzeten. Akkumulátorát nem csak tölteni, de cserélni is lehet, így az autó sokkal jobban kihasználható.

Új márkát fialt a Renault 2

A fejlesztésnél a fenntarthatóság is szempont volt, az autóban felhasznált nyersanyagok 50 százaléka újrahasznosításból származik, élettartama végén pedig 95%-ban újrahasznosítható.

a videó a hirdetés után indul