6,6 literes, nyolchengeres ikerturbós benzinmotor 1817 lóerős teljesítménnyel és 1617 Nm forgatónyomatékkal, 2,6 másodperces (1 g-t meghaladó) gyorsulás 100 km/órára, várhatóan 500 km/órát meghaladó végsebesség, a teljes egészében szénszálas építésmódból adódó, 1360 kg száraz tömeg, mindössze 24 darabos széria, 2,1 millió dolláros vételár. Ezzel talán mindent elmondtunk a Venom F5-ről, a Hennessey legújabb alkotásáról, de azért merüljünk még el a részletekben.

A szénszálas váz mindössze 86 kilogrammot nyom, torziós merevsége (52 kN/fok) kimagasló. Az öntöttvas blokkra épülő motor tömege 280 kg, a legnagyobb fordulatszám 8500/perc – a csúcsteljesítményt 8000/percnél adja le a motor, már ha engedik neki. Összesen öt üzemmód áll a vezető rendelkezésére (Sport, verseny, gyorsulás, eső, F5), és csak az utolsóban dobnak le minden béklyót a hajtásláncról.

A sorozatgyártás kapujában a világ leggyorsabb autója 2      

Az irdatlan erőt hétfokozatú, egykuplungos, automatizált sebességváltó viszi tovább, a hosszú áttételezés révén az elméletileg elérhető végsebesség 534 km/óra, de a Hennessey beéri 500-zal. Már ha összejön, amihez persze arra is szükség lesz, hogy megtalálják a megfelelő abroncsokat. Az elöl 265/35 R19, hátul 345/30 R20 méretű gumikra extrém igénybevétel vár, jelenleg a Michelin kísérletezik azzal, hogy a Pilot Sport Cup 2 abroncsokat képessé tegye ennek tartós elviselésére.

A sorozatgyártás kapujában a világ leggyorsabb autója 3

Ahogy említettük, álló helyzetből 2,6 másodpercig tart elérni a 100 km/óra sebességet. További 2,1 másodperc múlva már 200-zal haladunk. A 0-300 km/óra sprint 8,4 másodperc alatt tudható le; innen még 7,1 (összesen 15,5) másodperc kell ahhoz, hogy meglegyen a 400 km/óra.

A sorozatgyártás kapujában a világ leggyorsabb autója 4

A Venom F5 (4666 x 1960 x 1131 mm; 2800 mm tengelytáv) alig nagyobb, mint szellemi elődje, a Venom GT. A szabad hasmagasság alaphelyzetben minimális (elöl 75, hátul 85 mm), de 140/160 mm-re megemelhető, ha át szeretnénk hajtani egy fekvőrendőrön. Elöl és hátul kettős keresztlengőkaros futóművet találunk Penske verseny-lengéscsillapítókkal; külön versenycsomag is kérhető az autóhoz.

A sorozatgyártás kapujában a világ leggyorsabb autója 5

Ahogy a műfajban elvárható, a motort nem takarják el a kíváncsi szemek elől; a motortér aranyfóliázást kapott, a kipufogót és más elemeket hővédő kerámia bevonattal látták el.

A sorozatgyártás kapujában a világ leggyorsabb autója 6

A vezetői környezetet az extrém sebességekre méretezték. A kormánykerék teljes egészében szénszálas kompozitból készült. Felső részét elhagyták, így nem takar bele a világba, bőrburkolatot csak az optimális fogási pontokon kapott. Minden kiegészítő kezelőszervet a kormányra emeltek, így a vezetőnek csak akkor kell elengednie azt, ha az alumínium forgótárcsáról és érintőképernyőről vezérelhető klímaberendezést akarja szabályozni. A 7,0 colos műszeregység színe és tartalma üzemmódonként változik. Az ülések kárpitozásához a skót Muirhead szállítja a világ legfinomabb bőrét, a többi felületnél megmaradtak a karbon kompozitoknál.

A sorozatgyártás kapujában a világ leggyorsabb autója 7

Csomagtartó nincs, az utas lábterében találunk egy apró rekeszt, amely alaphelyzetben szerszámkészletet rejt, de alkalmassá tehető apróságok elhelyezésére.

A sorozatgyártás kapujában a világ leggyorsabb autója 8

Nézd meg filmen is a Hennessey Venom F5-öt: kattints ide a videókért!