Újabb autókat tesztelt a szigorított protokoll szerint az Euro NCAP. Elsőként a Honda Jazz eredményét közöljük.

Felnőtt utasvédelem: 87%

Az utascella stabil maradt a félátfedéses frontális teszten. A vezető mellkasának védelme gyenge, a térdé és a combcsonté jó.  Az autó ütközési kompatibilitása jó (nem veszélyezteti az ütközésben részt vevő másik autó utasait). A teljes átfedéses ütközés során jól teljesített az autó.

Jól vigyáz utasaira a városi hibrid 2

Az oldalsó ütköztetésnél a mellkas megfelelő, minden más testrész jó védelmet élvezett, oszlopnak ütközve minden védelmi mutató jó volt. A túloldali ütközésnél (tehát amikor az utasoldalról ütköznek a kocsinak) a vezető jelentősen kimozdult, védettsége gyenge. A központi légzsák ellenben jól teljesít ilyenkor is, az ülések pedig hatékonyan óvnak a ráfutásos balesetben előforduló ostorcsapásos nyaksérülés ellen. A Jazz rendelkezik automata vészhívó rendszerrel.

Gyermek utasvédelem: 83%

Jól vigyáz utasaira a városi hibrid 3

Minden frontális és oldalirányú üköztetésnél jó vagy megfelelő védelmet élveztek a gyermekméretű testbábuk. A jobb első ülésen kikapcsolható a légzsák, ha gyermekülést helyeznénk oda, a légzsák státuszáról egyértelműen tájékoztat az autó. A számtalan kipróbált gyermekülés közül az egyiket hátul középen nem lehetett rögzíteni, ez pontlevonást eredményezett.

A közlekedés egyéb résztvevőinek védelme: 80%

Jól vigyáz utasaira a városi hibrid 4

A motorházfedél jó / megfelelő védelmet biztosít az elgázolt gyalogos fejének, a szélvédőoszlopok azonban rossz eredményt mutatnak. A lökhárító jól / megfelelően óvja az elgázolt gyalogos lábszárát, a csípő védettsége változó (jó és rossz között ingadozik, attól függően, hogy hova csapódik a gyalogos.)

Jól vigyáz utasaira a városi hibrid 5

Az autonóm vészfékrendszer észleli a gyalogosokat, a kerékpárokat és egyéb járműveket. A tesztekben sikeresen felismerte ezeket a rendszer, és elkerülte vagy enyhítette az ütközést. Tolatásnál nem fékez automatikusan az autó, ha akadályt észlel.

Biztonsági segédrendszerek: 76%

Jól vigyáz utasaira a városi hibrid 6

Alapáras az autonóm vészfékrendszer, a biztonsági öv bekötésére figyel a Honda, a vezető elbóbiskolására nem.  A sávban tartó rendszer szükség szerint finoman vagy agresszívan ellenkormányoz, mindig hatékony. A táblafelismerő rendszer felajánlja a vezetőnek, hogy az aktuális sebességkorlátozásra lassítja a gépkocsit.

A Honda Jazz töréstesztjéről készült videóért kattints ide!

Forrás: Euro NCAP
Kapcsolódó címkék: Euro NCAP Honda Honda Jazz Jazz törésteszt