Ha valamit már igazán vártam a Hyundaitól, akkor az az i20 N, mert kevés ennél mókásabb gép lehet a kisautók között. Ahogyan nagyobb testvére, az i30 N is hamar az egyik legélvezetesebb hot hatch lett, úgy egy mérettel kisebben is jó előadást rendezhet az izmos turbómotor és a BMW-től átcsábított mérnökgárda. Úgy tűnik, hogy az i20 N-től semmit nem sajnáltak, és ez nagyon jót tesz neki.

Pont annyit tettek hozzá, amennyit egy izmos kisautóhoz kell. Mérgesebb vonalú lökhárítók és látványos toldatok kerültek rá, valamint ovális kipufogó és menő hátsó szárny. Elmaradhatatlan a füstös szürke felni és a piros féknyereg kombinációja. A beltérben is ott vannak a babakék és piros kiegészítők, de leginkább a háromküllős sportkormányon. Fém pedálokkal, rendes kézifékkel és kézi váltóval (visszaváltáskor automatikus gázfröccsel), ahogy kell.

200 lóerős zsebrakéta a Hyundai i20 N 2

1,6-os, négyhengeres motorja új turbót kapott, magasabb befecskendezési nyomást és változó nyitási idejű szelepvezérlést. 201 lóerős teljesítményét 5500 és 6000 között adja le, 275 Nm nyomatékát pedig már 1750-től egészen 4500-ig. Az i20 N picit kevesebb mint 1,2 tonna és 6,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra. A végsebessége 230 km/óra.

200 lóerős zsebrakéta a Hyundai i20 N 3

Hogy az i20 N érezhetően jobb és sportosabb legyen, 12 ponton erősítették meg a karosszériáját, a futóműve pedig új lengőkarokkal, rugókkal és lengéscsillapítókkal, valamint nagyobb kerékdőléssel adja meg, ami egy ilyen izmos kisautónak kell. Persze a fékek is nagyobbak alatta. Az opciós tételek között szerepel a mechanikus önzáró differenciálmű.

200 lóerős zsebrakéta a Hyundai i20 N 4

Lesz hozzá egy csokor vezetéstámogató rendszer, de különböző vezetési módok is, mint a Normal, Eco, Sport, és N vagy épp a konfigurálható N Custom. Szóval már csak annyi a kérdés, hogy mennyire ront rá a Ford Fiesta ST-re.