Egy év múlva léphet piacra a Renault Arkana, a franciák új kompakt szabadidőjárműve. A praktikumot feláldozzák a látvány oldalán, lesz viszont konnektoros hibrid hajtáslánc is.

Az ötajtós Mégane-nál alig nagyobb, műszakilag a Clio és a Captur rokona a Renault új szabadidőjárműve, a kupés vonalvezetésű Arkana.

A Renault-Nissan szövetség CMF-B moduláris padlólemezére épülő jármű furán kombinálja a stíluselemeket: fenékvédő lemezeivel és kerékív-toldataival egyértelműen a sártaposókkal vállal lelki közösséget, ugyanakkor a lendületesen megrajzolt tetőlemez, a bőségesen adagolt krómdíszítés, dinamikussá és elegánssá teszi megjelenését.

A Renault-nak is lesz hibrid terepkupéja 2

Minden külső fényforrás LED-es, elöl-hátul a márkára jellemző C rajzolattal találkozunk, a zárófény teljes szélességében fedi a fart.

A kompakt crossoverek méretosztályában játszó (4568 mm hosszú, 1571 mm magas, 2720 mm tengelytávú) autó sportos R.S. Line kivitelben is elérhető lesz, ami nem több látványos, mindenre kiterjedő optikai sportcsomagnál (az utastérben például karbon betéteket, alumínium elemeket és piros sávozást hoz), de a kétféle 140 lóerős motornak köszönhetően a menetdinamikára sem lesz panasz.

A Renault-nak is lesz hibrid terepkupéja 3

A hátsó ülések a padlóba süllyeszthetők, a csomagtartó alaphelyzetben 513 literes.

 

Az Arkana lesz a második modell az Clio E-Tech Hybrid után, amely megkapja a 140 lóerős full hibrid hajtásláncot. Ezt 1,6 literes benzinmotor, két villanymotor, lítium-ion akkumulátor és kuplung nélküli (robotizált) sebességváltó alkotja. Az autó tisztán elektromos üzemben indul, és a tesztek tanúsága szerint üzemidejének 80%-ban képes így is közlekedni.

A Renault-nak is lesz hibrid terepkupéja 4

Ez mintegy 40%-kal kedvezőbb fogyasztást és CO2-kibocsátást jelent. A másik motor egy szokásos 1,3 literes, négyhengeres benzines turbó, duplakuplungos sebességváltóval. Fogyasztását 12 voltos mild hibrid technológia (fékenergia-visszanyerés és hatékony start/stop rendszer) csökkenti. A rendszerek négyféle üzemmódban (takarékos, kényelmes, sportos, automatikus) használhatók.

A Renault-nak is lesz hibrid terepkupéja 5

A műszeregység választhatóan 4,2 colos, 7 colos vagy 10 colos, a központi érintőképernyő pedig 7 colos fekvő vagy 9,3 colos álló formátumú.

Digitalizáció dolgában jól áll az Arkana. Üléssoronként 2-2 USB töltőaljzat, plusz elöl egy vezeték nélküli töltő tartja formában az okostelefonokat. Van fedélzeti wifi és beépített alkalmazások. Az autó folyamatos kapcsolatban áll a tulajdonos telefonjával, ahonnan vezérelhető, ellenőrizhető egy sor funkció.

A vezetőtámogató funkciók a sáv középvonalában tartó, dugókövető adaptív tempomatig terjednek, a környezetet négy kamera figyeli, parkolni önállóan képes az autó.

A Renault-nak is lesz hibrid terepkupéja 6

A Renault Arkana jövő nyártól rendelhető, a kiszállítások 2021 szeptemberében indulnak.

Forrás: Renault