A Škoda több mint 11 milliárd forintnak megfelelő beruházással készítette fel központi csehországi üzemét az Enyaq gyártására. Nem csoda, hiszen teljesen új technológiáról van szó, amelyet most elsőként alkalmazott a márka. A VW-csoport moduláris elektromos padlólemezére (MEB) épülő Enyaq iV dinamikus formában értelmezi újra nem csak a Škoda formanyelvét, de az egész márkát is.

Ha filmen is megnéznéd a legújabb, elektromos Škodát, kattints ide!

Hogy nem átlagos Škodáról van szó, az már a kivilágított hűtőmaszkról nyilvánvaló: a 130 LED-del megvilágított struktúra alapfelszerelésként jár ahhoz a Founders Edition limitált szériához, amely pontosan 1895 példányban lesz elérhető, tisztelegve a Laurin & Klement gyár 125 évvel ezelőtti alapítása előtt.

A fénylő hűtőmaszk, akárcsak a dinamikus hátsó irányjelzők, induláskor és érkezéskor fényjátékkal köszöntik az utasokat; a fényszóró minden esetben LED-es, opcióként akár oldalanként 24 szegmensből álló mátrix LED-es konfigurációban.

A padlóba integrált akkumulátor-csomaggal szerelt padlólemezre háromféle kapacitással, öt különböző motorteljesítménnyel, hátsó- vagy összkerékhajtással készül az Enyaq, amellyel akár vontathatunk is, legfeljebb 1,4 tonnáig (8% emelkedő).

Mindent másképp csinál az elektromos Škoda SUV 2

Az Enyaq iV 4649 mm hosszú, 1879 mm széles, 1616 mm magas, tengelytávja 2765 mm. Viszonyításképpen a Kodiaq 4697 mm hosszú, 1882 mm széles, és 1681 mm magas, tengelytávja 2791 mm. Az Enyaq csomagtartója 585 literes (a Kodiaq-é 560), a közegellenállási együttható 0,27. A kerekek 18-21 colos méretben rendelhetők.

Az elektromos crossover így épp csak

ModellEnyaq 50 iVEnyaq 60 iVEnyaq 80 iVEnyaq 80x iVEnyaq RS iV
Hajtásképlet4×24×24×24×44×4
Rendszer-
teljesítmény
109 kW / 147 LE132 kW /
178 LE
150 kW /
203 LE
195 kW /
264 LE
225 kW /
304 LE
Össznyomaték220 Nm310 Nm310 Nm425 Nm460 Nm
0-100 km/óra
gyorsulás
11,4 mp8,7 mp8,5 mp6,9 mp6,2 mp
Végsebesség160 km/óra160 km/óra160 km/óra160 km/óra180 km/óra
Hatótávolság
(WLTP)
340 km390 km510 km460 km460 km

Az utastérben letisztult felületek, tematikusan összeállított felszereltségi csomagok, valamint egy túlzás nélkül gigantikus, 13 colos képátlójú érintőképernyő definiálja újra a Škoda márkát. Utóbbin kívül okostelefonról is vezérelhető az autó számos funkciója, így az akkutöltés vagy a klímaberendezés.

Mindent másképp csinál az elektromos Škoda SUV 3

Az Enyaq újdonsága a kétszintű head-up kijelző, amely a szokásos, alsó vetítés mellett egy magasabb, nagyobb felületen is dolgozik: itt kiterjesztett valóságú megjelenítéssel segíti  a sávban tartó automata, az adaptív tempomat és egyéb rendszerek használatát.

A különböző vezetőtámogató funkciók közül kiemelkedik a programozható parkolórobot, amely képes megtanulni egy tetszőleges útvonalat (mondjuk a kertkaputól a garázsig), és oda automatikusan beállni az autóval.

Mindent másképp csinál az elektromos Škoda SUV 4

A Škodánál megszokott ötletes megoldások az Enyaq-ból sem hiányoznak: a töltőkábel külön tisztítóeszközt, a töltőaljzat védő sapkát kapott; utóbbinak saját tárolóhelye van a csomagtérpadló alatt. Az utastérben kétszintű padlókonzol kínál tárolási lehetőségeket, míg a fenntarthatóságról speciális ökoszövetek, illetve természetes cserzésű bőrök gondoskodnak.

Az Enyaq-hoz háromféle otthoni fali töltőbox kapható, akár 11 kW teljesítménnyel, de 50 kW-os gyorstöltésre is van lehetőség. A legnagyobb kapacitású (82 kWh) akku 38 perc alatt tölthető 80%-ra. A belépő modell akkuja 55 kWh-os, míg a középső szinten 62 kWh az akkumulátor kapacitása.

Mindent másképp csinál az elektromos Škoda SUV 5

Forrás: Skoda