A Škoda több mint 11 milliárd forintnak megfelelő beruházással készítette fel központi csehországi üzemét az Enyaq gyártására. Nem csoda, hiszen teljesen új technológiáról van szó, amelyet most elsőként alkalmazott a márka. A VW-csoport moduláris elektromos padlólemezére (MEB) épülő Enyaq iV dinamikus formában értelmezi újra nem csak a Škoda formanyelvét, de az egész márkát is.

Ha filmen is megnéznéd a legújabb, elektromos Škodát, kattints ide!

Hogy nem átlagos Škodáról van szó, az már a kivilágított hűtőmaszkról nyilvánvaló: a 130 LED-del megvilágított struktúra alapfelszerelésként jár ahhoz a Founders Edition limitált szériához, amely pontosan 1895 példányban lesz elérhető, tisztelegve a Laurin & Klement gyár 125 évvel ezelőtti alapítása előtt.

A fénylő hűtőmaszk, akárcsak a dinamikus hátsó irányjelzők, induláskor és érkezéskor fényjátékkal köszöntik az utasokat; a fényszóró minden esetben LED-es, opcióként akár oldalanként 24 szegmensből álló mátrix LED-es konfigurációban.

A padlóba integrált akkumulátor-csomaggal szerelt padlólemezre háromféle kapacitással, öt különböző motorteljesítménnyel, hátsó- vagy összkerékhajtással készül az Enyaq, amellyel akár vontathatunk is, legfeljebb 1,4 tonnáig (8% emelkedő).

Mindent másképp csinál az elektromos Škoda SUV 2

Az Enyaq iV 4649 mm hosszú, 1879 mm széles, 1616 mm magas, tengelytávja 2765 mm. Viszonyításképpen a Kodiaq 4697 mm hosszú, 1882 mm széles, és 1681 mm magas, tengelytávja 2791 mm. Az Enyaq csomagtartója 585 literes (a Kodiaq-é 560), a közegellenállási együttható 0,27. A kerekek 18-21 colos méretben rendelhetők.

Az elektromos crossover így épp csak

Modell Enyaq 50 iV Enyaq 60 iV Enyaq 80 iV Enyaq 80x iV Enyaq RS iV
Hajtásképlet 4×2 4×2 4×2 4×4 4×4
Rendszer-
teljesítmény
109 kW / 147 LE 132 kW /
178 LE
150 kW /
203 LE
195 kW /
264 LE
225 kW /
304 LE
Össznyomaték 220 Nm 310 Nm 310 Nm 425 Nm 460 Nm
0-100 km/óra
gyorsulás
11,4 mp 8,7 mp 8,5 mp 6,9 mp 6,2 mp
Végsebesség 160 km/óra 160 km/óra 160 km/óra 160 km/óra 180 km/óra
Hatótávolság
(WLTP)
340 km 390 km 510 km 460 km 460 km

Az utastérben letisztult felületek, tematikusan összeállított felszereltségi csomagok, valamint egy túlzás nélkül gigantikus, 13 colos képátlójú érintőképernyő definiálja újra a Škoda márkát. Utóbbin kívül okostelefonról is vezérelhető az autó számos funkciója, így az akkutöltés vagy a klímaberendezés.

Mindent másképp csinál az elektromos Škoda SUV 3

Az Enyaq újdonsága a kétszintű head-up kijelző, amely a szokásos, alsó vetítés mellett egy magasabb, nagyobb felületen is dolgozik: itt kiterjesztett valóságú megjelenítéssel segíti  a sávban tartó automata, az adaptív tempomat és egyéb rendszerek használatát.

A különböző vezetőtámogató funkciók közül kiemelkedik a programozható parkolórobot, amely képes megtanulni egy tetszőleges útvonalat (mondjuk a kertkaputól a garázsig), és oda automatikusan beállni az autóval.

Mindent másképp csinál az elektromos Škoda SUV 4

A Škodánál megszokott ötletes megoldások az Enyaq-ból sem hiányoznak: a töltőkábel külön tisztítóeszközt, a töltőaljzat védő sapkát kapott; utóbbinak saját tárolóhelye van a csomagtérpadló alatt. Az utastérben kétszintű padlókonzol kínál tárolási lehetőségeket, míg a fenntarthatóságról speciális ökoszövetek, illetve természetes cserzésű bőrök gondoskodnak.

Az Enyaq-hoz háromféle otthoni fali töltőbox kapható, akár 11 kW teljesítménnyel, de 50 kW-os gyorstöltésre is van lehetőség. A legnagyobb kapacitású (82 kWh) akku 38 perc alatt tölthető 80%-ra. A belépő modell akkuja 55 kWh-os, míg a középső szinten 62 kWh az akkumulátor kapacitása.

Mindent másképp csinál az elektromos Škoda SUV 5