Torino önkormányzatának közlekedési és infrastrukturális osztálya együttműködésre lépett a városban működő Fiat Chrysler Automobiles kutatás-fejlesztési központjával (Centro Ricerche Fiat), hogy kidolgozzanak egy olyan rendszert, amely hosszú távon megoldást jelenthet a belvárosi emissziómentes közlekedés problémájára.

A torinói geofencing laboratórium néven futó projekt keretében olyan, kétirányú kommunikációt alakítanak ki a városi infrastruktúra és a járművek között, amely nem csupán tájékoztatja a vezetőt, ha a zéró károsanyag-kibocsátású városrészbe kíván behajtani, de automatikusan utasítja is az autót arra, hogy kapcsoljon EV üzemmódba.

A technológiát a Fiat Chrysler csoport egyik első plug-in hibrid járművén: egy Jeep Renegade 4xe típuson tesztelik. A különleges szenzorokkal és vezérléssel felszerelt, kísérleti prototípus a mai napig több száz kilométert tett meg, a tapasztalatok kedvezőek, így hamarosan kezdődhet a tesztelés második fázisa: a vállalat két darab Renegade 4xe városi szabadidőjárművet ad át a torinói önkormányzatnak, akik saját mindennapi tevékenységeik keretében vallatják a technológiát.

Lokáció alapú hibrid hajtáslánc-vezérlést fejleszt a Fiat 2

A Fiat a projekt tapasztalatait később egész Olaszországban, majd világszerte hasznosítani kívánja.

Az alábbiakban két videón ismerkedhetsz a technológiával. Az elsőben Claudio Nervi, a Jeep olaszországi terméktervezésért felelős igazgatója mesél a rendszerről, a második videó ugyanaz, mint az első, csak szöveg nélkül.

Forrás: FCA, Fiat, Jeep