A Method márkát másfél évtizeddel ezelőtt alapították francia extrém sportolók. A vízisí, wakeboard és wakesurf sportágakat először pályaelemekkel és akadályokkal, később lécekkel és deszkákkal kiszolgáló márka termékeit profi felhasználók tervezik, azokat a legmodernebb anyagokból gyártják. Az idei szezonra egy minden eddiginél ambiciózusabb termékcsaláddal bővítette kínálatát a vállalat: vontatóhajót terveztek, méghozzá a márka filozófiájával összhangban, 100 százalékban francia tartalommal.

Nem újdonság egyébként a műfaj, a világ legnagyobb motorhajógyártói már rég rájöttek, hogy milyen fenékkialakítás, milyen tömegelosztás, milyen rögzítési pontok és főleg milyen (pontosabban hol elhelyezett) hajtómű kell ezeknek a vízi sporteszközöknek a vontatásához. A Method ezt a másik oldalról, a profi felhasználók elvárásainak tökéletes ismeretével toldotta meg. A tervezést a Berret-Racoupeau hajótervező irodára, az építést pedig a Wauquiez és Rhéa Marine műhelyekre bízták. Utóbbiak társmárkája, a Latitude 46 már dolgozott együtt a Peugeot-val, így a belsőépítészeti feladatokban magától értetődően jutott szerephez a Peugeot Design Lab.

Peugeot, amivel utánfutó helyett vízisít vontathatsz 2

Abban az emlékezetes együttműködésben a Latitude 46 egy speciális modelljéhez: a kisebb vitorlások mozgékonyságát és eleganciáját a nagyobbak helykínálatával ötvöző, szokatlanul széles Tofinou 9.7 típushoz tervezett ergonomikus, innovatív hidat a Peugeot Design Lab. A Method hajóin a kormányosi környezet másodlagos jelentőségű; ez esetben a sportolók és felszerelésük szállítására rendelkezésre álló teret kellett kialakítani.

Peugeot, amivel utánfutó helyett vízisít vontathatsz 3

Ez elsőre egyszerűen hangzik, ám jelen esetben több, egymásnak olykor ellentmondó követelménynek kellett megfelelniük. Habár a vízisí és a wakeboard rokon sportágak, alapvetően más műszaki követelményeket (motor elhelyezkedése, tömegeloszlás, fenékkialakítás stb.) támasztanak a hajóval szemben. Ezért a Method két, markánsan eltérő típust tervezett, amelyek a nemzetközi versenykiírásoknak éppúgy megfelelnek, mint a hobbi célú felhasználók elvárásainak. Olyan megoldást vártak tehát a Peugeot Design Labtől, amely mindkét modellen működik, megteremtve a két hajó közötti kapcsolatot. Az így megszületett, geometrikus kárpitdizájn a hajók általános formatervének szerves elemévé teszi az üléseket, egyben a hajótest oldalát díszítő Method felirat jellegzetes tipográfiájával is harmonizál.

Peugeot, amivel utánfutó helyett vízisít vontathatsz 4

Nem először tervez egyébként hajóüléseket a Peugeot: a közelmúltban az offshore személyszállítás egyik legnagyobb specialistája, az évente mintegy hárommillió utast kiszolgáló Bourbon Mobility bízta meg a stúdiót azzal, hogy tervezze újra 252 hajóból álló flottájának utasterét.

Peugeot, amivel utánfutó helyett vízisít vontathatsz 5

A Peugeot Design Studiónak három komfortszinten (Eco, Premium és Business Class) kellett a tengerjáró hajók speciális üzemi jellemzőihez igazodó, ergonomikus üléseket, csomagtároló megoldásokat és általános utazási környezetet kialakítaniuk.
A Peugeot Design Lab tervei alapján átépített első hajót még az idén átadják, a Bourbon Mobility a következő években folyamatosan újítja fel a világ offshore fúrótornyait kiszolgáló flottáját.

Forrás: Peugeot