Egy brit autós lapnak adott interjújában Laurens van den Acker, a Renault vezető formatervezője azt sugallta, hogy a legkevésbé sem biztos a Mégane jövője. „Amint elkezdjük elektromos járművekkel bővíteni a kínálatunkat, más modelleknek elkerülhetetlenül menniük kell, mivel nem engedhetjük meg magunknak, hogy ilyek sok mindent fejlesszünk egyszerre. Az alsó-középkategóriára egyre nagyobb nyomás nehezedik. Azokra a szegmensekre kell koncentrálnunk, amelyeknek van jövője.”

A Carsalesbase.com adatai szerint 2019-ben Európa 9. legnépszerűbb kompakt modellje volt a Mégane 129 ezer eladott autóval – komoly visszaesés ez a 2004-es csúcshoz képest, amikor egy év alatt közel 466 ezret adtak el a modellből. Ugyanakkor maga az alsó-középkategória még mindig a harmadik legnagyobb darabszámú szegmens a piacon; a JATO legfrissebb idevágó adatai szerint az összeladások nagyjából 17 százalékát teszik ki, a Mégane viszonylagos sikertelensége tehát fájdalmas veszteséget jelent a Renault-nak.

Kérdés, hogy tényleg szükséges-e a Mégane helyett egy önálló elektromos modellt bevezetnie a Renault-nak, vagy elegendő volna egy emissziómentes hajtáslánccal kibővítenie a kínálatot. Idén februárban mutatkozott be a Mégane e-Tech konnektoros hibrid variáns (képeinken).