1990 márciusában jelent meg a Ford Explorer első szériája, amely a Bronco II-t váltotta és ma már a hatodik generációjánál jár. A legújabb Explorer európai szemmel egy igazi batár, hiszen több mint 5 méter hosszú, 2 méter széles és bő 3 méter a tengelytávja. Hazájában viszont ez csak a közepes méretű szabadidő-autónak számít. Lesz időnk barátkozni vele, mert a Ford igazi globális modellt csinál belőle.

Ez annyit tesz, hogy a világon mindenütt árulják majd. Nem csak Amerikában, hanem az öreg kontinensen – így nálunk is – kapható lesz. Az Explorer ráadásul eljut a kínai vevőkhöz is, de az ő igényeiknek egy kicsit díszesebb gép kell. A Ford nagyobb hűtőmaszkot és ezzel együtt több króm apróságot pakol az Explorerekre. A legérdekesebb azonban a szokatlanul apró motor. A 2,3 literes, négyhengeres EcoBoost turbós benzinmotor 272 lovas változata kerül majd ezekbe a 2 tonnás autókba. A motor nincs igazán kihegyezve, hiszen a Focus RS-ben és a Mustangban 350 lóerővel szerepel.

Meglepően kicsi motor kerül a hatalmas Fordba 2

Magyarországra az Explorer konnektorról tölthető hibrid változata érkezik. Ebben a 3 literes, V6-os turbómotor mellé csapják a villanyos hajtást. A rendszer teljesítménye 450 lóerő, emissziómentesen 40 km-t képes megtenni egyetlen feltöltéssel.