Amerikában mutatta be az Elantra új generációját a Hyundai, és bár a modell a márka európai kommunikációjában is megjelent, egyáltalán nem vehetjük biztosra, hogy mifelénk is forgalmazzák majd a négyajtós kupét.

Talán még soha nem épített ennyire megosztó autót a Hyundai: a vadonatúj padlólemezre épülő Elantra külső dizájnja geometrikus, de nem unalmas. Sőt, az oldalfelület és a hátfal mintha törött tükörcserepekből épülne fel. Ehhez társul a lekerekített, mélyre nyúló orr, amely leginkább talán egy harcsára emlékeztet – az összhatást nem tudnánk fenntartások nélkül harmonikusnak nevezni.

Hajtogatott autót mutatott be a Hyundai 2

De hogy a tényeknél maradjunk: az Elantra (észak-amerikai kiadása) 4676 mm hosszú (+56 mm), 1826 mm széles (+25 mm), 1415 mm magas (-20 mm), a tengelytáv 2720 mm (+20 mm).

Videón is megnéznéd a Hyundai Elantrát? Kattints ide!

Az első túlnyúlás 20 mm-rel csökkent, a hátsó 50-nel nőtt. Az új padlólemez mélyebb tömegközéppontot, alacsonyabb üléshelyzetet és persze a fokozott szilárdságból adódó előnyöket (pontosabb irányíthatóság, fokozott ütközési kompatibilitás) hoz.

Hajtogatott autót mutatott be a Hyundai 3

Amilyen szokatlan az autó külső megjelenése, olyan modern és sallangmentes a belső tér. Középen faltól falig futó légbeömlő rostélyok osztják ketté a műszerfalat, e fölött 10,25 colos digitális műszeregység, valamint egy ugyanekkora érintőképernyő kapott helyet. A fejtér, valamint a válltér elöl-hátul 8 mm-rel nőtt, a lábtér elöl 3, hátul viszont 58 mm-rel (!) több, így jóval komfortosabbnak ígérkezik az autó.

Hajtogatott autót mutatott be a Hyundai 4

Az új Elantra nem csak különleges dizájnjával vonul be a márka történelemkönyvébe, hanem azzal is, hogy a típus történetében elsőként kínál hibrid hajtásláncot. Az 1,6 literes GDI benzinmotor és a villanymotor kombinált teljesítménye 139 LE; ebből 44-et vállal magára a villanymotor, amelyet a hátsó ülések alatt elhelyezett, 1,32 kWh kapacitású Li-Ion akkumulátor szolgál ki. A modell másik motorja a 147 lóerős, 2,0 literes benzinmotor, amelyhez CVT-váltó csatlakozik.

Hajtogatott autót mutatott be a Hyundai 5

Igen gazdag az elektronikus szolgáltatások választéka. Fejlett vezetőtámogató biztonsági rendszerek és teljes körű okostelefon-integráció mellett már kulcs sem kell az autóhoz: az autó érzékeli a felhasználó (Android rendszerű) telefonját, és oldja az ajtózárakat.

Hajtogatott autót mutatott be a Hyundai 6

Forrás: Hyundai
Kapcsolódó címkék: Elantra Hyundai hyundai elantra