Negyedik generációjához ért a Seat Leon. A típus teljes fejlesztési költsége 1,1 milliárd euróra (kb. 366 milliárd Ft) rúgott – ebben a gyártóüzem felkészítése is benne van –, így érthetően nagy reményeket fűz hozzá gyártója. Nem alaptalanul: soha nem adott még el annyi autót egy évben a spanyol márka, mint tavaly, és mivel a Leon nem crossover – azaz nem adja el magát puszta létezésével –, telepakolták modern kommunikációs, biztonsági és környezetvédelmi technológiákkal.

Ezt hozták ki 370 milliárdból 1
Ezt hozták ki 370 milliárdból 2

Ezt hozták ki 370 milliárdból

Ezt hozták ki 370 milliárdból

Ezt hozták ki 370 milliárdból 15
Ezt hozták ki 370 milliárdból 16
Ezt hozták ki 370 milliárdból 17
Ezt hozták ki 370 milliárdból 18
Ezt hozták ki 370 milliárdból 19
Ezt hozták ki 370 milliárdból 20
Ezt hozták ki 370 milliárdból 21
Ezt hozták ki 370 milliárdból 22
Ezt hozták ki 370 milliárdból 23
Ezt hozták ki 370 milliárdból 24
Ezt hozták ki 370 milliárdból 25
Ezt hozták ki 370 milliárdból 26
Fotó megosztása:

A Leon formailag az elődmodell evolúciójának tekinthető, bár valójában minden részlete megváltozott; a közegellenállási együttható 8 százalékkal javult.

Az új autó az MQB Evo platformra épül. Az ötajtós modell 86, a kombi 93 mm-rel lett hosszabb, a tengelytáv mindkét modell esetében 50 mm-rel nőtt. Így annak ellenére javult a hátsó helykínálat, hogy mindkét karosszériavariáns 16 mm-rel keskenyebb és 3 mm-rel alacsonyabb, mint elődjeik. Az ötajtós csomagtartója ugyanakkora maradt, a kombié 30 literrel tágasabb.

  Seat Leon
ötajtós
Seat Leon
Sportstourer
Hosszúság (mm) 4368 4642
Szélesség (mm) 1800 1800
Magasság (mm) 1456 1448
Tengelytáv (mm) 2686 2686
Csomagtartó (l) 380 617

A műszeregység minden esetben 10,25 colos, digitális kijelző; a multimédiás monitor 8,25 vagy 10 colos képátlójú. A Seat minimalizálta a nyomógombok számát, a rendszerek jelentős része hangvezérléssel is kezelhető. Van Android Auto és Apple CarPlay telefonintegráció, de ezeknél fontos az autóba beépített eSIM kártya, amely folyamatos online kapcsolatot teremt a jármű és a központ között, így garantálva a fedélzeti rendszerek folyamatos frissítését. A Leon egyes funkciói akár a távolból, okostelefonról is vezérelhetők.

A Leon hajtáslánckínálatából csak a tisztán elektromos verzió hiányzik: a benzin- és dízelmotorok mellett lesz földgáz-üzemű (CNG), mild hibrid és plug-in hibrid Leon is.

Ezt hozták ki 370 milliárdból 27

A Leon egyliteres benzinmotorja 90 vagy 110 lóerőt ad le, a másfél literes blokk 130 vagy 150 lóerős kivitelben elérhető. A csúcson a kétliteres, 190 lóerős benzinmotor áll, amelyhez kizárólag elektronikus vezérlésű dupla kuplungos váltó kérhető. A 130 lovas motor kettős (földgáz/benzin) üzemben is létezik.

Dízelből kétféle variáns lesz, mindegyik a kétliteres blokkra épül: a 115 lóerős csak kézi váltóval, a 150 lovas kézi vagy DSG váltóval rendelhető. A kombi esetében az utóbbi akár összkerékhajtással is elérhető. Minden dízel AdBlue adagolós, így már teljesítenek minden NOx-kibocsátási előírást.

a videó a hirdetés után indul

A 48 voltos mild hibrid (eTSI) technológia mindkét benzines blokk erősebbik kiviteléhez (110, ill. 150 LE) elérhető, alapértelmezésben DSG váltó társul hozzá. A konnektoros hibrid a VW-konszern bevált 1,4-es, 204 lóerő hajtásláncát kapja; a 60 kilométeres elektromos hatótávolságú konfiguráció mindkét karosszériaverzióban elérhető lesz.

A Leon minden idők legbiztonságosabb Seatja, ígéri a gyár. Az útvonalhoz műholdadatok segítségével előre igazodó, a sebességkorlátozásokat kamerával észlelő adaptív tempomat, szabályozható lengéscsillapító, kiszállástámogató és kanyarodási ütközést gátló rendszer, gyalogosfelismerő autonóm vészfékezés is kerül az autóba. A félautonóm vezérlés 210 km/óráig a sáv középvonalában tartja az autót, ráadásul automatikus előzésre is képes.

Ezt hozták ki 370 milliárdból 28