Kétliteres, 230 lóerős turbómotort és hozzá kilencfokozatú automata sebességváltót kapott az Opel Insignia GSI. Az autót mostantól elektro-hidraulikus fékrásegítővel, FlexRide felfüggesztéssel, valamint Twinster fantázianévre hallgató, nyomatékvektor-szabályozású összkerékhajtással szerelik. Utóbbi hagyományos differenciálmű helyett két tengelykapcsolóval osztja el a nyomatékot a két hátsó kerék között. A piros, négydugattyús nyereggel szerelt Brembo fékrendszereket és a kormányművet egyaránt továbbfejlesztették.

Megújult az Opel sportszedánja 1
Megújult az Opel sportszedánja 2

Megújult az Opel sportszedánja

Megújult az Opel sportszedánja

Megújult az Opel sportszedánja 22
Megújult az Opel sportszedánja 23
Megújult az Opel sportszedánja 24
Megújult az Opel sportszedánja 25
Megújult az Opel sportszedánja 26
Megújult az Opel sportszedánja 27
Megújult az Opel sportszedánja 28
Megújult az Opel sportszedánja 29
Megújult az Opel sportszedánja 30
Megújult az Opel sportszedánja 31
Megújult az Opel sportszedánja 32
Megújult az Opel sportszedánja 33
Megújult az Opel sportszedánja 34
Megújult az Opel sportszedánja 35
Megújult az Opel sportszedánja 36
Megújult az Opel sportszedánja 37
Megújult az Opel sportszedánja 38
Megújult az Opel sportszedánja 39
Megújult az Opel sportszedánja 40
Fotó megosztása:

Utóbbi elektro-hidraulikus szervójában villanymotor állítja elő a vákuumot, előkészítve egy későbbi brake-by-wire fékrendszer beépítését. A rendszer nem igényel külön blokkolás-/kipörgésgátló szabályozó rendszert, a vákuum gyorsabban épül fel, az ABS működése halkabb és finomabb.

Az adaptív FlexRide felfüggesztés a választott üzemmód, a fojtószelep állása, illetve a váltási pontok függvényében módosítja a lengéscsillapítók és a kormánymű beállításait. A GSI esetében a szokásos három üzemmód (normál, túra, sport) mellett egy negyedik: verseny módus is elérhető.

Megújult az Opel sportszedánja 41

2020 Opel Insignia GSi

Szintén új, de nem a GSI kiváltsága az oldalanként 84 szegmensből álló, adaptív mátrix LED fényszóró – ennek elődje oldalanként mindössze 16 diódát alkalmazott. Ívmenet, autópálya, parkolás, országút, rossz idő és város – ezek a különböző menetszituációk, amelyekhez egyedi világítási programot kínál a rendszer.

A szórakoztató és segédrendszerek kínálatát is bővítették. Új a hátratekintő kamera és a hátulsó keresztirányú forgalom-felügyelet. Az autó a szegmensben szokásos összes vezetőtámogató rendszert kínálja, beleértve a dugókövető tempomatot. Van head-up kijelző, Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitás, valamint automatikus segélyhívó rendszer, ami bekapcsol, ha eldurrantak a légzsákok vagy az övelőfeszítők.

Megújult az Opel sportszedánja 42

2020 Opel Insignia GSi

A GSI csúcsmodellen túltekintve az Insignia teljes motorkínálata megújult, takarékosabbá vált (akár 18%-kal). A fogyasztást a hűtőrács mögötti, zárható lamella javítja. Az 1,4-es turbómotor (145 LE. 236 Nm) 5,8-6,3 litert fogyaszt 100 kilométeren, kétliteres társa (200 LE, 350 Nm) 7,3-7,7 litert, a másfél literes dízel (122 LE, 300 Nm) pedig 4,6-5,1 litert (minden érték WLTP norma szerint.) A GSI (230 LE, 350 Nm) 8,3-8,8 liter benzint éget el 100 kilométeren.