A 2020-as évadra módosított szabályzathoz és elnevezéshez igazodva teljesen új raliautóval jelentkezett a Peugeot Sport. A fejlesztés 2018 nyara óta zajlik, párhuzamosan az alapját adó, új generációs 208-aséval.

Nagyon sok közös persze nincs a két típusban a CMP padlólemezen, valamint az 1,2 literes blokkon kívül. A versenyautó állítható Öhlins lengéscsillapítókat kapott; a fékek hátul 290 mm-esek, elöl aszfaltra 330, murvára 290 mm-es tárcsát ajánlanak a fejlesztők.

A 2020-ra módosuló szabályzathoz igazodva nehezebb lett az autó – 1030-ról 1080 kilogrammra nőt az üres tömeg. A korábbi 1,6 literes motor (185 LE, 190 Nm) helyébe az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor kiélezett verziója lép. Nagyobb turbófeltöltővel és Magnetti Marelli motorvezérléssel érték el a 208 lóerőt és 290 Nm forgatónyomatékot. Az erőt ötfokozatú, szekvenciális Sadev versenyváltó juttatja el az első tengelyre, ahol mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű osztja el azt a két kerék között. A keréktárcsák talajtól függően 15 vagy 17 colosak.

208 lóerős a legbrutálisabb Peugeot 208 2

A Peugeot 208 Rally 4 már a szezon előtt átesett a tűzkeresztségen, az éles bevetés előtt még vár rá az FIA homologizáció, valamikor 2020 első negyedévében. Az autó már most előrendelhető, nettó vételára 66 000 euro, azaz kb. 22 millió Ft.