A piros meleg szín, a kék hideg – de vajon a megfelelő világítás befolyásolhatja a hőérzetünket is? A Ford innovációs központjában azt vizsgálják, hogy a megfelelő színek alkalmazásával egyes vezetési helyzetekben hogyan növelhető az elektromos járművek hatótávolsága.

Egy kísérleti járműben, az elektromos Transit Smart Energy Concept mikrobuszban kék és piros világítással kísérleteznek: előbbi télen, utóbbi nyáron segíthetne tehermentesíteni a fűtést, illetve a klímaberendezést. Mivel a felmérések szerint a klímaberendezés használata az akkumulátoros elektromos járművekben akár 50 százalékkal is csökkentheti a hatótávot, a szín-klimatizálás közvetlenül hozzájárulhatna a fogyasztás csökkentéséhez.

A Ford kísérletében 0°C, illetve 30°C külső hőmérséklet mellett kérték az utasokat, hogy osztályozzák hőérzetüket. A megfelelő színű megvilágítás a hűtés esetében 3,3 százalékkal, míg a fűtés esetében 2,5 százalékkal csökkentette az energiafelhasználást.