A Renault-Nissan Szövetség közös CMF-B kisautó-platformjára épül a jövőre érkező, új Dacia Sandero. A Renault Clio és az új Nissan Juke padlólemezének módosított verzióját kapja meg a Dacia, nehogy túlságosan kifinomult legyen, és vevőket raboljon drágább rokonaitól.

Ezzel együtt sem kerülheti el a modernizálást a román márka: a L’Argus úgy tudja, mild hibrid hajtásláncot vezet be az új Sandero. Az 1,6 literes benzines szívómotorhoz csatlakozó villanymotor 140 lóerőre növeli a teljesítményt, minimálisan szerényebb fogyasztás mellett.

Már jövőre jöhet a hibrid Dacia 1

CMF-B platform

A motorkínálat többi tagjánál nem számítunk lényegi változásra: a dízelekből és a benzines motorokból is megmaradnak az egyszerűbb, kisebb teljesítményű variánsok.

A Sandero jövő nyáron mutatkozhat be, hivatalos világpremierjét a 2020-as Párizsi Autószalonra teszi a lap. Emellett megújul a Logan és a Dokker is – utóbbi már jövő márciusban érkezik, de nem kap új padlólemezt.

Már jövőre jöhet a hibrid Dacia 2

E-Tech mild hibrid hajtáslánc