Az RS 7 Sportback 4,0 literes turbómotorja 600 lóerővel és 800 Nm forgatónyomatékkal indul neki a sprintnek, mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára – amely tempónál egyébként magától kitol hátul egy légterelőt –, a végsebesség pedig akár 280, sőt, 305 km/óra is lehet, ha megrendelik a Dynamic vagy Dynamic+ csomagot.

Hiába sportmodell, az RS7 orrában is 48 voltos mild hibrid hajtáslánc dolgozik. 55 és 160 km/óra között a gázpedál felengedésekor a rendszer tölti az akkut vagy lekapcsolja a motort és szabadon fut, és már 22 km/óra alatt aktiválja a stop-start rendszert. Az eredmény: akár 0,8 literes fogyasztáscsökkenés 100 kilométeren – így az átlagfogyasztás akár 11,4 literre is levihető, papíron.

Nagyon takarékos, nagyon erős lett az Audi A7 Sportback 1
Nagyon takarékos, nagyon erős lett az Audi A7 Sportback 2

Nagyon takarékos, nagyon erős lett az Audi A7 Sportback

Nagyon takarékos, nagyon erős lett az Audi A7 Sportback

Nagyon takarékos, nagyon erős lett az Audi A7 Sportback 6
Nagyon takarékos, nagyon erős lett az Audi A7 Sportback 7
Nagyon takarékos, nagyon erős lett az Audi A7 Sportback 8
Fotó megosztása:

Ennél jóval kedvezőbben bánik az energiával a dallamos nevű A7 Sportback 55 TFSI e quattro. A plug-in hibrid akár 40 kilométert képes megtenni villanymotorja segítségével, az e-üzem felső sebességhatára 135 km/óra.

A 2,0 literes benzinmotor 252 lóerős, 370 Nm nyomatékú, a hétfokozatú DSG-váltóba integrált villanymotor 143 lóerős, nyomatéki csúcsa 350 Nm. A rendszerteljesítmény 367 lóerő, a legnagyobb kombinált elérhető nyomaték 500 Nm. Az autó 5,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebesség 250 km/óra.

Nagyon takarékos, nagyon erős lett az Audi A7 Sportback 9
Nagyon takarékos, nagyon erős lett az Audi A7 Sportback 10

Nagyon takarékos, nagyon erős lett az Audi A7 Sportback

Nagyon takarékos, nagyon erős lett az Audi A7 Sportback

Nagyon takarékos, nagyon erős lett az Audi A7 Sportback 13
Nagyon takarékos, nagyon erős lett az Audi A7 Sportback 14
Fotó megosztása:

A 14,1 kWh kapacitású lítiumion akkucsomag a csomagtartó padlója alatt helyezkedik el, kialakításának köszönhetően a hátsó üléstámlákat lefektetve teljesen sík padlót kapunk.

A regeneratív fékrendszer 35 kW teljesítménnyel tölt vissza – az RS7 hasonló rendszere 12 kW-ot tud. Ha nem menet közben töltjük, hanem mondjuk háromfázisú, 400 voltos, 16 amperes forrásról, 2,5 óra kell a teljes frissüléshez. Ha pedig csak otthon bedugjuk a 220-ba, hét óra múlva érhető el ugyanez a hatás.

Ha videón is megnéznéd, mit tud az Audi RS7 Sportback, kattints ide a gyári filmekért!