A napokban bemutatott TNGA-B padlólemez az új generációs Corolla, Camry és RAV4 típusoknál megismert erényeket hozza el a városi méretosztályba.

A mélyebb tömegközéppont, a merevebb vázszerkezet, a minden paraméterében módosítható, moduláris platform jobb helykihasználást, stabilabb útfekvést és természetesen fokozott biztonságot nyújt. Az első típus, amely élvezheti ezeket az előnyöket, minden bizonnyal a jövőre érkező, ötödik generációs Yaris lesz.

Tágasabb, sportosabb, hibridebb lesz az új Toyota Yaris 1

Variálható a nyomtáv is, a tengelytáv is

A kémfotókon nehéz azonosítani az új szériát, ugyanakkor tudjuk, hogy a mellékelt képen már a következő kiadás hibrid verziójának prototípusa látható, amint a Nürburgringen rója tesztköreit. Logikus döntés volna a Toyota részéről, hogy a Yarisnál is alkalmazza a Corollánál bevezetett, kétlépcsős hibrid ajánlatot – még logikusabb volna, ha a nagyobb teljesítményű hajtáslánccal egyben a sportverzió iránti igényt is kielégítené (a jelenlegi Yaris GRMN túlságosan extrém, 212 lóerős teljesítményével csaknem kétszer olyan erős, mint a második legizmosabb Yaris, a 112 lóerős 1,5-ös.)

Tágasabb, sportosabb, hibridebb lesz az új Toyota Yaris 2

A nagy kérdés, hogy készül-e tisztán elektromos változat a Yarisból. Mivel a Toyota öt éven belül tíz villanyautót kíván piacra dobni, valószínűleg igen, a C-HR után a városi ferdehátú kaphatja meg az emissziómentes, akkumulátoros hajtást.