A klasszikus 4.0 V8-as turbómotort megtartották, ám mild hibrid technológiával egészítették ki: így született meg az új generációs Audi RS 6 Avant, a legendás sportkombi negyedik kiadása.

A jövő év januárjában érkező, de már ősztől megrendelhető autó a megújult RS megjelenést alkalmazza, mátrix LED-es fényszórókkal, 4 cm-es kerékív-szélesítésekkel és egyedi programozású dinamikus irányjelzőkkel.

Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 1
Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 2

Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija

Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija

Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 14
Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 15
Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 16
Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 17
Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 18
Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 19
Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 20
Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 21
Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 22
Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 23
Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 24
Fotó megosztása:

A hűtőmaszk háromdimenziós méhsejt-szerkezetű, de az új RS lökhárítókba vágott nyílásokon át is ömlik be levegő; az összhatás tudatosan idézi az Audi R8 megjelenését.

Hátul tetőspoiler és egyedi, diffúzoros lökhárító uralja a terepet, a kipufogókat két oldalt vezették el.

A kombit 3,6 mp alatt repíti 100 km/órára a 600 lóerős, 800 Nm-es motor; 200 km/óráig mindössze 12 másodperc telik el. A végsebesség a szokásos, korlátozott 250 km/óra.

Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 25

A 48 voltos mild hibrid rendszer nagy vonalakban megegyezik az A6-os szérián korábban már bemutatottal. A maximális fékenergia-visszanyerés 12 kW, 55 és 160 km/óra között gázelvételkor képes leállítani magát a motor (legfeljebb 40 másodpercre). Átlagos használat mellett ez 100 kilométerenként 8 dl-rel csökkenti a fogyasztást.

A hajtás természetesen quattro: alaphelyzetben 40:60 arányban oszlik meg a nyomaték az első és a hátsó tengely között, de 70:30, illetve 15:85 között bármi lehetséges. A kanyarvételt aktív differenciálmű segíti.

A futóművet 20 mm-rel ültették le, 120 km/óra felett további 10 mm-rel csökken a magasság – viszont ha padkára állnánk fel, 20 mm-t emelhetünk is az autón.

Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 26

A kormánymű progresszív, a drive select rendszerrel hatféle üzemmódot választhatunk ki, befolyásolva a hajtáslánc, a kormánymű, a felfüggesztés, az összkerék-kormányzás, a sportdifferenciálmű, de még a motorhang és a klímaberendezés beállításait is.