Mint a Vezess is beszámolt róla, Mosóczi László, a közlekedési tárca államtitkára egy háttérbeszélgetésen elmondta, hogy egy informatikai fejlesztés segítségével az autópályák leállósávját folyamatos haladásra alkalmassá tehetnék. A Magyar Nemzet által közölt ötlet a nyári hétvégéken az M7-esen kialakuló torlódások csökkentésére vonatkozott.

A hírre az illetékes minisztérium is reagált. Mint a Vezessnek küldött levelükben fogalmaznak: “Az Innovációs és Technológiai Minisztérium egyelőre csak elméleti lehetőségként vizsgálja az egyes autópályák leállósávjainak időszakos megnyitását” – írta Arzt Gergely, osztályvezető, aki hozzátette:

“A német és osztrák gyakorlatban már megjelent innovatív megoldás kizárólag fokozott forgalmi terhelés esetén, esetenként legfeljebb néhány órás időtartamokban merülhet fel kapacitásnövelő alternatívaként. Azt kizárólag az erre kiépítettségük, műszaki állapotuk alapján alkalmas szakaszokra, a szükséges informatikai infrastruktúra kiépítése és jelzések kihelyezése után lehetne bevezetni. Közlekedésbiztonsági szempontból elengedhetetlen feltétel egyebek mellett pl. a szakaszt teljes hosszban lefedő kamerarendszer létesítése is, amellyel ellenőrizhető, hogy a leállósávban éppen nem áll továbbhaladásra képtelen jármű. A kérdésben kidolgozott szakmai javaslat még nincs, így döntés sem született.”

A minisztérium levelében felhívja a közlekedők figyelmét, hogy a leállósávot csak vészhelyzetben, műszaki meghibásodás esetén, a lehető legrövidebb ideig használják! A KRESZ hatályos rendelkezései szerint a leállósávot az igénybevételére jogosultaknak (pl. ellenőrzési, útfenntartási, járműmentési stb. feladatot végző járműveknek) is a feladatuk ellátását követően a lehető leghamarabb el kell hagyniuk.