Autók merültek el a vízben Szolnokon, a Széchenyi körút elején lévő aluljáróban június 19-én késő este. Rövid idő alatt egyhavi csapadékmennyiség hullott a városra, ami fennakadásokat okozott a közlekedésben.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat veszélyjelzése szerint országszerte felhőszakadás veszélye miatt továbbra is első- és másodfokú, míg zivatarveszély miatt elsőfokú riasztások vannak érvényben.

A nagy mennyiségű víz cseppet sem tesz jót az autóknak, különösen akkor nem, ha alulról jön. Márpedig árvíz esetén általában ez a helyzet. Ilyenkor a jellemzően cseppet sem tiszta víz beszivárog a legkisebb réseken is, az ajtótömítések sem nyújtanak kellő védelmet és lassan megtelik vízzel a lábtér. A különböző anyagokkal együtt érkező víztől pedig büdös lesz a szőnyeg és a kárpit, a szivacsok mind magukba szívják és örökké érezhető marad. Az elektromotorok pedig szintén nem viselik jól a nedvességet, ezért biztosan mindnek vége lesz.

Általános alapelv, hogy tengelymagasságig érő vízben szinte biztosan megússza a kocsi az átkelést. Ha még magasabbra emelkedik a víz, illetve még mélyebbre gázolunk bele, drukkolhatunk a generátor, az önindító épségéért, meg persze azért, hogy ne szívjon vizet a motor.

A víz ugyanis nemhogy elégni nem fog a hengerekben, a dugattyú sem tudja összenyomni – leáll a motor, a benne rekedő mozgási energiáktól görbül, törik a hajtókar, ha nem kiszakítja a blokk oldalát.

Ha mégis muszáj átvágni magasabb vízen, és teljesen biztosak vagyunk abban, hogy a víz nem éri el a szívócsövet, lassan menjünk és egyenletes tempóban. Ha gyorsítunk vagy hintázik az autó, akkor ugyanis hullámok keletkeznek, amelyek már magasabbra csapnak, mint a vízszint.

Forrás: MTI