Tavaly nyáron formatanulmányként jelent meg, majd ősszel úgy döntött a gyár, sorozatgyártásba veszi a szükségtetős roadstert. Idén tavaszra már azt is lehetett tudni, hogy a GT3 adja a könnyített szerkezetű sportautó alapját, de az adatok csak hozzávetőlegesen álltak rendelkezésre.

A szériagyártás beindításával minden titokról fellebbent a fátyol.

Az autó motorja valóban a GT3-ból származik, de a 4,0 literes, szívó hathengeres boxer itt 500 helyett 510 lóerőt ad le, forgatónyomatéka 470 Nm 6250/percnél (GT3: 460 Nm/6000).

A tíz extra lóerőt annak ellenére facsarták ki a motorból, hogy immár dupla koromrészecske-szűrőt kapott a hajtáslánc: a hatásfok javításához optimalizált porlasztású, nagynyomású injektorokat, valamint jobb gázreakciót biztosító, módosított szívórendszert alkalmaztak. A maximális fordulatszám 9000/perc.

Az erőt automatikus gázfröccs-funkcióval felszerelt, kézi kapcsolású sebességváltó és zárható differenciálmű viszi át a hajtott hátsó kerekekre. DSG váltó felárért sem kérhető.

Az autó 4,0 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 310 km/óra.

Ahogy korábban ígérték, pontosan 1948 példányban készül a 911 Speedster.

A program sarkalatos eleme volt a tömegcsökkentés: az új, nemesacél kipufogórendszer 10 kilót, a 911R modellről származó szénszálas kompozit motorházfedél 2 kilót von le a modell össztömegéből. A spártai egyszerűségű ajtópanel is a fogyókúra része, ahogy a Speedster megkülönböztető jegye, a szűkre szabott vászontető is.

A futómű a 911 GT3 és a 911 R technológiáját hasznosítja. 25 mm-rel ültetett, adaptív sportfutómű, hátsókerék-kormányzás, 20 colos kovácsolt keréktárcsák és karbon-kerámia fékrendszer dolgozik a Speedster alatt.

porsche-911-speedster

Az 1948-ban bemutatott, ikonikus 356 Speedster alacsony ablakvonalát idéző, ültetett tető rögzítő kapcsait egyetlen gombnyomással oldhatjuk, ám utána kézzel kell behajtogatnunk a dupla buborékot formázó szénszálas burkolat alá, amelynél nagyobb és bonyolultabb karbonpanelt mellesleg soha nem gyártott még szériamodellhez a Porsche.

Az első kötény a GT3, a hátsó a GT3 Touring hagyatéka. Utóbbitól származik a hátsó szárny is, míg az első splitter új fejlesztés.

Jobbra a legendás előd

Az utastérben szénszálas vázú üléseket, kurtított váltókart, fekete, perforált bőrkárpitozást találunk. A műszerek lapja fekete, a mutatók fehérek, a számjegyek és a beosztások zöldek.

A 911 Speedster gyártása a második félévben indul, az autó már megrendelhető; németországi bruttó ára 269 ezer euró, szemben az alapjául szolgáló GT3 152 ezer eurójával.

21 600 euróért Heritage Design csomag is kérhető a 911 Speedsterhez. Fekete vagy konyakbarna belső tér aranyszínű részletekkel, az ezüstmetál fényezést fehér matricázás bolondítja meg, az ajtókra és az első fedélre tetszőleges (kétjegyű) rajtszám kérhető; az egész pakk az ötvenes, hatvanas évek stílusát idézi.

Ezzel azonban még nincs vége a költéseknek: 9950 euróért limitált szériás karórát is vásárolhatunk magunknak, amit kizárólag a Speedster tulajdonosok számára készít a Porsche Design.