1994-ben mutatkozott be Európa első többmárkás buszlimuzinja, a PSA-Fiat összefogással született Eurovan-család. Pár hónapra rá a Volkswagen és a Ford is megcsinálta a maga kooperatív egyterűjét: a Ford Galaxy azóta kivált a csapatból, de a VW Sharan és a Seat Alhambra folytatja pályafutását.

Egymillió darab készült a VW egyterűjéből 1

A XX. század végének ideális családi járműve

A két típusból Európában eddig több mint 1,2 millió darabot adtak el a carsalesbase.com adatai alapján, ennek kétharmadát tette ki a Sharan, de a gyártás ennél jóval előrébb tart: a napokban készült el az egymilliomodik VW-emblémás nagy egyterű.

sharan-1

Elképesztően jól variálható üléseket kínált az első generációs modell

Az eladások persze 2015 óta zuhannak, ahogy a szabadidőjárművek kiszorítják a buszlimuzinokat a piacról, de tavaly is több mint 20 ezer darab fogyott az autóból – az Alhambrából meg ennél is több.

sharan-2

A második széria ülései tökéletesen síkba dönthetők, létezik ötszemélyes kivitel, sőt, áruszállító is készült.

Szintén a palmelai Volkswagen Autoeuropa gyárban készül a VW T-Roc, valamint vélhetően ide szervezi majd a kis crossover később piacra lépő testvérmodelljeinek gyártását is a konszern.