Mausefalle, azaz egérfogó: így nevezik a világ leglátványosabb lesiklópályájának tartott Streif legmeredekebb, 85 százalékos (42,5 fokos) felső szakaszát.

A kitzbüheli Hahnenkamm-hegy oldalában azonban ezúttal nem lefelé, hanem felfelé történtek az események: az Audi dupla villanymotort szerelt fel az e-tron egy speciális kivitelének hátsó tengelyére, így a hárommotorosra kiegészített villanyautó összesen 370 kW teljesítménnyel és 8920 Nm nyomatékkal vágott neki az emelkedőnek. Havon persze önmagában mindez kevés, ezért a 19 colos kerekekre szöges gumikat szereltek.

Az autót vezető Mattias Ekström ralikrossz- és DTM-bajnok maga sem hitte volna, hogy felmegy az autó az emelkedőn, de persze felment, és sem a beépített bukókeretnek, sem annak a biztonsági rendszernek nem jutott szerep, ami egy acélsodrony segítségével fogta volna meg az autót, ha az irányíthatatlanná válik.

A flúgos kaptatásról készült filmet alább láthatjátok, az interjú után.

Forrás: Audi
Kapcsolódó címkék: Audi e-tron sípálya villanyautó