Európában folyamatosan nő az internetes vásárlások aránya, a következő tíz évben megkétszereződik a csomagszállítások száma, állítja egy 2016-os tanulmány. Ha ezeket mind gépkocsival viszik ki a címre, megnő a forgalom, romlik a légszennyezettség, és még élhetetlenebbé válnak a nagyvárosok.

A Ford és egy Gnewt nevű futárszolgálat ezért most azon dolgozik, hogy egy felhő alapú logisztikai rendszerre építve optimalizálják a csomagszállítást. Amíg úgy hatékony, autóval viszik a csomagokat, utána pedig gyalogos vagy kerékpáros futároknak adják át azokat – és amíg azok emissziómentesen kiszállítják a címzetthez a pakkokat, a furgon mehet vissza a központba újabb adag csomagokért.

A „guruló raktár” koncepciója a Ford szerint beválhat. Előny például, hogy tervezhető helyen áll meg az autó – így elkerülhető, hogy belvárosi utcákon okozzon fennakadást a szabálytalanul parkoló futár, vagy éppen parkolóhelyet keresve időt és üzemanyagot pazaroljon a sofőr.

A jövőben egyébként az automatizált szoftver nem csak gyalogos és kerékpáros futároknak adhatja ki a szállítás utolsó pár száz méterére az árut, hanem drónokat és autonóm villanyautókat is igénybe vehetnek.