Vadonatúj soros hathengeres sportmotort fejlesztett dinamikus crossovereihez a BMW. A 3,0 literes, 600 Nm nyomatékú ikerturbó egység legnagyobb teljesítménye 480 (illetve az M Competition modellekben 510) lóerő.

A friss fejlesztésű, pörgős motor erejét az M5-höz kifejlesztett M xDrive összkerékhajtás viszi át az aszfaltra, előnyben részesítve a hátsó tengelyt, ahol aktív M differenciálmű várja a nyomatékot.

Mindkét modell 4,2 másodperc alatt gyorsul százra; Competition kivitelben további egy tizedet faraghatunk le a szintidőből.

A sportfutómű három fokozatban állítható, az üzemmódok az egyedi hangolású kormánymű és a hajtáslánc vezérlésére is hatással vannak, ahogy a head-up display tartalma és a menetstabilizáló vezérlése is változik.

Két egyéni beállítást is eltárolhatunk, ezek a kormánykeréken található M gombokat megnyomva hívhatók elő.

Kívül fényes fekete elemek és (augusztustól rendelhető) opciós szénszálas idomok hirdetik, hogy a modellcsalád legizmosabb példányával van dolgunk.

Az utastérben egyedi kárpitozású sportülések, plakettek és küszöbbetétek várnak.

Kattints ide a BMW sport-szabadidőjárműveit bemutató videókért.